کمتر بخورید بیشتر عمر کنید!

داشتن عمر طولانی همواره یکی از آرزو ها و خواسته های انسان بوده است. انسان همواره به دنبال یافتن راهImage may contain: one or more people, people standing, beard, outdoor and natureی است تا کمی بستر عمر کند؛ اما برای دست یابی به این خواسته کافی است کمی از خوردن دوری کنید! در ادامه قصد داریم تا شما را با روش های برای داشتن عمر طولانی و بیشتر آشنا کنیم.
هر کس غذای افزون از اندازه بخورد این غذا او را سودی نمی‌رساند و هر کس به اندازه بردارد این غذا او را تغذیه می‌کند و سود می‌رساند. موضوع سبک زندگی چند سالی است که ذهن محققان و پژوهشگران را به خود مشغول کرده است و بی‌گمان هدف از ارائه سبک و شیوه‌ای مناسب در حوزه سلامت برای افزایش طول عمر افراد مفید است. بارها شنیده‌ایم که تغذیه سالم و ورزش برای حفظ تندرستی و افزایش طول عمر مفید لازم است و مطابق توصیه‌های معصومین انسان‌ها اگر به حفظ سلامتی، بهداشت و طول عمر خود علاقه‌مند هستند نباید بیش از اندازه غذا بخورند، بلکه قبل از سیر شدن دست از غذا خوردن بردارند.
پرهیز آن نیست که انسان مأکولات را برخویش تحریم کنید، بلکه در خوردن و نوشیدن اعتدال را رعایت کردن است. بخورید ولی کم بخورید. اگر مردم در خوردن به کم بسنده می‌داشتند، بدن‌هایشان سالم بود. غذای خود را با سبک‌ ترین غذایی که بدنت را به اندازه عادتت، برحسب اقامتگاه، فعالیت‌ها و زمانه‌ات تغذیه می‌کند، آغاز کن.
یکی ماهیت و کیفیت غذا و دیگری کمیت غذایی است که خورده می‌شود، یعنی باید توجه کرد چه چیزی خورده می‌شود و یا آنچه خورده می‌شود برای بدن سودمند است یا خیر. باید مراقب بود بیش از اندازه نخورد، زیرا لذت خوردن آنی و کوتاه است، ولی امراض و بیماری‌هایی که پس از پرخوری سراغ انسان می‌آید بسیار طولانی و پایدار خواهد بود و ازاین‌رو کم خوردن را باید یکی از اسرار طول عمر انسان‌ها دانست.
هر کس غذای افزون از اندازه بخورد این غذا او را سودی نمی‌رساند و هر کس به اندازه بردارد این غذا او را تغذیه می‌کند و سود می‌رساند؛ آب نیز چنین است، روش پسندیده برای تو آن است که از هر یک از انواع غذا، در فصل ویژه آن بهره بگیری درحالی‌که هنوز مقداری میل داری از غذا دست بکش، زیرا که این کار به خواست خداوند، برای بدن سلامت آورتر، برای عقل ذکاوت بخش‌تر و برای خود انسان مایه سبکی افزون‌تر است.
دکتر رامین عسکری

اطلاعات پزشکی و سلامتی

 

این نوشته در دانش تغذیه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *