چطور پوستمان را بعد از کاهش وزن سفت نگه داریم؟

بعد از کاهش موفق وزن، یک مشکل دیگر بر سر راه ما سبز می‌شود و آن شل و آویزان شدن پوست است.Image may contain: 1 person, closeup
در صورت کاھش وزن زیاد، نمی‌توان به طور کامل از بروز این مشکل جلوگیری کرد اما می‌توان با رعایت یکسری اصول، پوست را سفتتر کرده و شل شدگی آن را به حداقل رساند:
کاھش وزن تدریجی داشته باشید: اکثر متخصصین معتقدند که کاھش وزن استاندارد، نیم تا یک کیلوگرم در ھفته است. کاھش وزن سریع، چه از طریق رژیم ھای غذایی غلط و چه از طریق سم زدایی بدن، باعث شل شدگی پوست و افت صورت می‌شود.
عضله سازی کنید: وقتی که عضلات زیر پوست، سفت و محکم می‌شوند، بستر مناسبی برای اینکه پوست بر روی آنها بنشیند، فراھم می‌کنند. این کار نه تنھا باعث بھبود وضعیت پوست می‌شود، بلکه تا مدتھا پس از پایان جلسه ورزشی ھم انرژی سوزی را در بدن شما ادامه می دھد و در نتیجه، به کاھش وزن شما کمک می‌کند.
از اشعه آفتاب خود را محافظت کنید: اشعه فرابنفش خورشید، کلاژن پوست را تخریب می‌کند. صبحھای زود یا در پایان روز، ورزش کنید تا سوزش آفتاب، کمتر باشد.
از انواع مختلف میوه و سبزی استفاده کنید: بشقاب خود رو به رنگین کمانی از میوه ھا و سبزیجات رنگارنگ که حاوی مواد مغذی ضروری برای سلامت پوست ھستند، تبدیل کنید. به خصوص از آن دسته از مواد غذایی که سرشار از ویتامین A و لیکوپن ھستند.
از سرمھای رتینوئید استفاده کنید: گرچه ھیچ داروی جادویی برای سفت کردن پوست، وجود ندارد اما برخی از محصولات زیبایی به رشد کلاژن کمک کرده و در صورتی که ھر روز به طور منظم از آنها استفاده کنید، ظاھر پوست را بهبود می‌بخشند.
آب کافی بنوشید: کم آبی بدن باعث خشکی و چروک پوست می‌شود.
دکتر نگار حقیقت جو

اطلاعات پزشکی و سلامتی
این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *