۱۷ نوشیدنی معجزه گر باخاصیت شفا دهنده برای انواع دردها

دوستان عزیز، بجای قرصها و داروهای شیمیائی ،بیائیم تا آنجا که میتوانیم به طبیعت پناه ببریم تا شاداب و تندرست بمانیم.!مطلب طولانی است اما بسیار مهم .حتما بخوانید.

۱- التهاب مخاط بینی (سینوزیت): طریقه درمان : نصف استکان عرق نعنا +یک قاشق مربا خوری عسل هریک دقیقه دربینی بچکانیدتا ۵بار ۵دقیقه(۱قاشق گل بابونه یک ربع بجوشد بخور می کنیم.

۲- مرض اوریون:۳روز شربت عسل با لیمو ترش تازه بخورد و استراحت مطلق (حتی دستشویی هم خواست برود ،بغل کنیدو ببرید(غذایش همین باشد)
و همچنین ،دوای هر عفونت:سه روز در هفته شربت عسل با لیمو ترش تازه بخورید برطرف می شود.

۳- ناراحتی کبدی :مصرف سالاد میوه های تابستانی بسیار مفید است (گیلاس +آلبالو +زرد آلو+توت فرنگی +سیب +موز +پودر نارگیل +آناناس +عسل)به قطعات کوچک خورد کنید ومخلوط کرده ومیل نمایید.سه روز بسته به اشتهاتون این رژیم سالاد را بگیریدتا مشکلات کبدی شما کاهش یابد.

۴- رماتیسم مفصلی :علت کمبود ویتامین A وویتامین c می باشد ویتامین A در میوه جات رنگی است (هویج وکدو حلوایی ) وبهترین منبع ویتامین c لیمو ترش تازه است .هویج وکدو حلوای را پخته وبا لیمو ترش وعسل وروغن زیتون میل شود.چون ویتامین A محلول در چربی است مصرف روغن زیتون ضروری است .(مصرف دسر فوق باعث ساخته شدن مفاصل ساییده شده میباشد)

۵- سر درد و میگرن :علت آن زیاد بودن الکل در روده است یا بخاطر مصرف قند و شکر زیاد است .منشا میگرن ،گوارش است،پنیر،چای،شیرینی ،سرخ کردنی نخورید..یک هفته شربت عسل با لیمو ترش تازه میل نمائید.

۶-جوش صورت :علت کمبود ویتامین B است چون این ویتامین در روده بزرگ تولید می شود بیمار یا یبوست دارد یا اسهال دارد که باید اینها را درمان کند .هر روز ۲عدد سیب ویک قاشق عسل میل شود.

۷-ناراحتی های عصبی :(اسکیزوفرنی ،افسردگی ،) شیر بادام در طول روز میل شود،طرز تهیه: ۵۰گرم مغز بادام +۳قاشق عسل +۳لیوان آب در مخلوط کن بریزید تا۵دقیقه مخلوط شود آهسته بخورید .

۸-زخم انثی عشر :بهترین داروی زخم انثی عشر ،عسل با موم است و برای فشار خون:۳ روز شربت عسل میل شود. با لیمو ترش..

۹- افراد ،مخصوصا بچه های بالای ۷ سال عصبی وبی قرار :کدو حلوایی +هویج +رابخار پز کنید و با لیموترش وعسل دسر درست کنید تا بخورند.و برای -تقویت حافظه ،رشد کودکان ورفع لکنت زبان در آنها:شربت عسل +زعفران +گلاب +تخم شربتی. فوق العاده مفید است .خنک میل شود.

۱۰-فقر آهن و کم خونی:تا ۱۵ روز این مواد مصرف شود :کاهو، خیار با پوست ، سیب درختی با پوست و دانه ، مغز بادام ، عسل ،هویج ، لبو ، کدو حلوایی ، روغن زیتون ؛بعد از ۱۵ روز کم خونی شدیدتان بطور کلی برطرف می شود.

۱۱-خون ریزی شدید در بانوان :در روز ۳تا۴ لیوان آب هویج با عسل میل شود واگر بخواهند زود تاثیر کند پودر بذر یونجه (یونجه ویتامین k دارد که باعث انعقاد خون می شود ) هم اضافه کنند.در خون ریزی زیاد این موارد هم مصرف نشود:( آب زیاد ،جعفری ، سیر،پیاز،ترشیجات ،لبنیات ،زعفران ) این شربت برای کسانی که خون دماغ نیز میشوند بسیار مناسب است
*تذکر*خوردن ان به بانوان حامله توصیه نمیشود..

۱۲- افت دهان:سیب را رنده کنید ۱ قاشق عسل اضافه کنید و کمی در دهان نگه داشته تا بزاق دهان اغشته و قورت دهید.

۱۳-سرماخوردگی: ۳روز غذایش سیب وعسل باشد .و برای عفونت گلو و یا (گلو درد):شربت عسل را قرقره کند و یا با لیمو ترش تازه میل کنید..و افرادی که زیاد سرما می خوردن: روزی ۲تا۳لیوان شربت عسل+لیمو ترش تازه مصرف کنید ومیوه و سبزی زیاد بخورید

۱۴–دیابت :دیابت دو نوع است :بهترین روش مصرف دارچین در چای و غذا و سالاد بطور روزانه است و یا میتوانید پوست هندوانه را در سالاد رنده کنید دوای دیابت است .آب نارنج هم قند را پایین می آورد .شربت عسل ،قند دیابتی را متعادل می کند (قند موجود درعسل برای جذب ،نیاز به انسولین ندارند.)

۱۵-مسمومیت :علت اکثر مسمومیت های غذایی دو چیز است : ۱- قرمه سبزی سرخ کرده -۲- استفاده از جگر ناسالم است .بهترین دارو ان شربت (آب +عسل +لیمو ترش تازه) ۲ تا۳ روز است

۱۶-فشار خون وچربی خون:مصرف سالاد میوه های زمستانی بسیار مفید است.(برتغال+نارنگی +لیموترش +گریب فروت +نارنج +کیوی +عسل) همه را خورد کنیدوخوب هم بزنید ومیل نمایید.سه روز بسته به اشتهاتون این رژیم سالاد را بگیرید فشارخون و چربی خون کاهش یابد.از غذاهای چرب پرهیز کنید..

۱۷-اختلالات حنجره :نخود را ۲۴ساعت خیس کنید با اب تخود ،وعسل بخورید و یا بگذارید نخود جوانه بزند و آن را بخوریدبا عسل .همچنین ،هویج و عسل به گرفتگی صدا کمک می کندو از “اختلالات صوتی” نیز جلوگیری می‌کند.

نکته :مصرف طولانی مدت و یا حجم بالا از گیاهان دارویی نیز ممکن است عدم تعادل در بدن ایجاد کرده و فرد را از سلامت دور کند. پس در مصرف آن ها تعادل را رعایت فرمایید.

راز سلامتی با گیاهان شفا بخش

این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *