مردم آمریکا روز شکرگزاری را جشن می گیرند Thanksgiving

روز پنجشنبه در آمریکا روز شکرگزاری است. در پاییز ۱۶۲۱ میلادی، ساکنان اولیه شمال شرق آمریکا در ایالت ماساچوست، در پی فراوانی برداشت محصولاتشان، یک جشن سه روزه برپا کردند. بسیاری در آمریکا این جشن را اولین مراسم موسوم به “روز شکرگزاری” قلمداد می کنند.Image result for thanksgiving

برخی از مورخان اما مراسم دیگری را روز شکرگزاری می دانند، از جمله جشنی که در سال ۱۶۱۹ در ایالت ویرجینا برگزار شد.

۱۵۲ سال پیش در تاریخ سوم اکتبر ۱۸۶۳، آبراهام لینکلن رئیس جمهوری وقت آمریکا آخرین پنجشنبه ماه نوامبر را به عنوان روز شکرگزاری تعطیل رسمی ملی اعلام کرد و بعدا در زمان ریاست جمهوری فرانکلین روزولت، مشخص شد که روز شکرگزاری همیشه باید چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر جشن گرفته شود تا مردم زودتر به خرید تعطیلات کریسمس تشویق شوند و هیچوقت پنجمین پنجشنبه ماه نخواهد بود.

به طور سنتی، آمریکایی ها در جشن های روز شکرگزاری بوقلمون می خورند و طبق اطلاعات اداره آمار آمریکا، امسال در این کشور ۲۲۸ میلیون بوقلمون پرورش یافته است.

این رقم نسبت به سال ۲۰۱۴ حدود ۴ درصد کاهش نشان می دهد. در سال ۲۰۱۴ همچنین ۲۴ میلیون دلار بوقلمون زنده وارد آمریکا شد که صد درصد آن از کانادا بود.

آمریکایی ها در مراسم سنتی روز شکرگزاری خوراک هایی از قبیل بوقلمون، سس کرنبری، پای کدوحلوایی،و پوره سیب زمینی میل می کنند. در سال ۲۰۱۵ حدود ۳۸۱ میلیون کیلوگرم کرنبری در آمریکا تولید شد.

اسکات کلی و چل لیندگرن فضانوردهای آمریکایی که در ماموریتی فضایی به سر می برند در پیامی ویدئویی می گویند از این که کشورشان فرصت سفر به فضا و خدمت به بشریت را برایشان فراهم آورده شکرگزار هستند.
صدای آمریکا

این نوشته در غذاهای بین المللی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *