چند توصیه تغذیه ای جالب!

قارچ برای استخوان
قارچ دارای میزان زیادی ویتامینDاست . منابع غذایی حاوی ویتامینD زیادند مثل ماهی ، لبنیات و… . جالب است بدانید که در زمستان با توجه به این مسئله که نور خورشید کمتر است، قارچ می تواند به تأمینvit D مورد نیاز برای جذب کلسیم کمک کند.

قارچ را در سوپ یا سالاد بریزید و مطمئن باشید حرارت پخت ، تغییر زیادی درvit D آن نمی دهد.

هویج برای پوست
هویج دارای ماده ای به نام بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامینA می شود . یکی از اثرات ویتامینA ، افزایش بازسازی پوست است. ویتامینA، دید انسان را بهتر می کند و از بروز سرطان جلوگیری می نماید .

سیب زمینی مطلوب برای لاغر شدن
این سبزی نشاسته ای ، ویتامینC , B و خصوصاً B6 ، زیاد دارد. سیب زمینی به دلیل دارا بودن فیبر، سیر کننده و بهبود دهنده وضعیت مزاجی است.

بهتر است بدانید برای حفظ خواص سیب زمینی ، پخت آن باید حتماً با پوست انجام شود.

فلفل دلمه ای را در زمستان بخورید
دارای میزان زیادی ویتامینE , C است ، که این ویتامینها ضدهرنوع بیماری مزمن هستند. این فلفل ، به گوارش غذا و جذب املاح غذا کمک می کند ،پس مبتلایان به کم خونی خوردن آن را فراموش نکنند.

حبوبات – کم کالری، پر فایده
حبوبات ، منابع غنی پتاسیم و منیزیم هستند و پروتئین زیادی دارند . حبوبات را در گروه گوشت قرارمی دهند. حبوبات ، اسید فولیک وB6زیادی دارند. کلسیم و آهن آنها اگرچه کمتر جذب می شود ولی برای افراد کم خون ، خوردن حبوبات ضروری است . افرادی که گیاهخوار هستند با خوردن حبوبات ، پروتئین مورد نیازشان را تأمین می کنند . برای کم کردن نفخ ِ حاصل از حبوبات ، قبل از پختن چند ساعتی آنها را بخیسانید و آب آنرا دور بریزید.

یک پیشنهاد خوب:

می توانید با استفاده از تمام مواد غذایی که ذکر شد ، سالاد خوشمزه ای تهیه کنید که سرشار از ویتامین است . با کمی ، قارچ ریز شده + هویج ریز شده + فلفل سبز ریزشده + سیب زمینی و لوبیای پخته + گشنیز یا جعفری خرد شده + روغن زیتون و کمی سس مایونز ، یک سالاد خوشمزه و مفید تهیه کنید که بیشتر ویتامین و املاح مورد نیاز بدن شما را تأمین می کند .

پس هفته ای چند بار این سالاد را تهیه و میل کنید.

عطاری فیسبوکی

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *