خارش و شوره سر – درمان خانگی با سرکه سیب

موها هرچقدر هم که زیبا باشند، شوره و سفیدی پوسته‌های سر روی آن‌ها، زیبایی‌شان را زیر سوال می‌برد. بنابراین باید در جستجوی روشی برای درمان این مشکل باشید.

خارش و شوره سر - درمان خانگی با سرکه سیب
شوره سر در بیشتر موارد به دلیل رشد و افزایش جمعیت باکتری‌ها و یا مخمر در پوست سر ایجاد می‌شود که با پوسته پوسته شدن کف سر و خارش آن همراه است که مسئله‌ای آزاردهنده محسوب می‌شود.رشد باکتری‌ها بستگی زیادی به میزان PH محیطی که در آن رشد می‌کنند، دارد و از این رو اگر PH پوست سر تنظیم شود، رشد باکتری‌ها کاهش و شوره سر درمان می‌شود.

استفاده از سرکه برای ایجاد این تغییر در پوست سر، یک درمان خانگی عالی محسوب می‌شود که در کاهش خارش سر نیز بسیار عالی و موثر عمل می‌کند.

 

درمان شوره و خارش سر با سرکه سیب

شستن موها با سرکه سیب

 

۱٫ قبل از هر درمانی باید درباره شامپویی که استفاده می‌کنید، تجدید نظر کنید. از شامپوها و محصولات مراقبتی با فرمولاسیون سنگین و پیچیده استفاده نکنید و در عوض از انواع مبتنی بر پایه مرکبات و روغن درخت چای کمک بگیرید. این محصولات، چربی‌های مفید و ضروری پوست سر و ریشه موها را از بین نمی‌برند.

۲٫ به میزان مساوی از سرکه طبیعی و آب را مخلوط کنید و در حمام، بعد از اینکه موها را شستید، ترکیب سرکه و آب را به آرامی روی موها بریزید و با دست، کاملا پوست و کف سر را به به این مخلوط آغشته کنید. مراقب باشید، سرکه داخل چشمانتان نشود، زیرا باعث ایجاد قرمزی و سوزش در آن‌ها می‌گردد.

۳٫ بعد از اینکه مطمئن شدید که تمام سر را به سرکه آغشته کردید، اجازه دهید برای چند دقیقه موها به همان حالت باقی بمانند و آن‌ها را نشویید. توجه داشته باشید که در هنگام مصرف سرکه، ممکن است رایحه قوی و تند سرکه در محیط حمام باعث سرفه و سوزش چشم‌ ها شود که نباید به آن اهمیت دهید.

۴٫ حالا باید موهایتان را کاملا شستشو دهید. می‌توانید دوباره از شامپو استفاده کنید، اما شستشو با آب گرم هم کاملا سرکه را از روی موها می‌شوید ولی بوی آن را برطرف نمی‌ کند. بنابراین اگر می‌ خواهید بوی سرکه قطع شود، موها را با شامپو بشویید.

۵٫ برای درمان قطعی و کامل شوره و خارش سر، مخصوصا اگر شوره شدید باشد، باید حتما هر روز به استفاده از سرکه برای شستشوی موها کمک بگیرید. ممکن است بوی سرکه کمی باعث آزارتان شود که خب به درمان شوره سر و رهایی از مشکلات آن، می‌ ارزد.

 

روش دیگر استفاده از سرکه

اسپری و لیوان

 

۱٫ مقدار ۱٫۴ فنجان از سرکه سیب را با ۳ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و آن را در یک بطری اسپری کوچک بریزید.

 

اسپری کردن روی مو

 

۲٫ در حمام بعد از اینکه موها را خیس کردید، این محلول را به روی پوست سر و ریشه موها اسپری کنید و به خوبی با سر انگشتان دست ماساژ دهید.

 

منتظر ماندن

 

۳٫ اجازه دهید موها ۲۰ دقیقه استراحت کنند.

 

شستن موها

 

۴٫ حالا موها را با شامپو بشویید و بعد آبکشی کنید.

روش دوم کمتر باعث آزار تنفس‌ تان خواهد شد، زیرا میزان سرکه کمتر است و مستقیما روی ریشه و کف سر اسپری می‌ شود.

زیبامون

 

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *