درمان فشار خون بالا با طب سنتی

۱- خوردن چند عدد مویز صبح ناشتا و میل کردن یک قاشق شیره انگور صبح و شب در افزایش پتاسیم بدن خیلی موثر است و خون را رقیق می کند.

۲- در کرفس ترکیبی به نام “فتالید” وجود دارد که عضلات دیواره عروق را شل می کند، یعنی عروق را گشاد کرده و فشار خون را کاهش می دهد.. روغن زیتون نیز فشار خون را پایین می آورد.

۳-از جمله گیاهان دارویی در درمان فشارخون ، گیاه استویا است که دارای اثرات کاهندگی فشار خون می باشد. از این گیاه در آسیای شرقی به عنوان جوشانده، در آمریکا به عنوان مکمل غذایی در برخی کشورها به عنوان شیرین کننده ی مصنوعی در محصولات دیابت استفاده می شود.

۴-گیا ه انگشتانه مکانیسمی موثر در برابر فشارخون محققین دانشگاه میشیگان دریافتند که دیگوکسین، عنصر موثر موجود در دیژیتال یا گیاه انگشتانه می‌ تواند مکانیسم حفاظتی بدن را در برابر فشار خون و نارسایی قلبی بالا ببرد.

۵- اگر به دنبال درمان گیاهی فشار خون بالا هستید ۵ عدد لیمو را با ۲۰ حبه سیر در ۲ لیوان اب جوشانده تا به یک لیوان برسد. قبل از غذا یک قاشق استفاده شود.

۶- از گلپر، آویشن، نعناع خشک، کنجد  و… به جای نمک استفاده کنید.

۷- روغن زیتون یکی از روغن های غیر اشباع و مفید برای بدن است. این روغن نه تنها کلسترول خون را بالا نمی برد، بلکه آن را کاهش می دهد.

۸- کنجد با همه خواصی که دارد برای معده ضعیف مناسب نیست، زیرا هضم آن سنگین است. این گونه اشخاص برای کاهش فشار خون بالا باید آن را با عسل یا سرکه بخورند.

۹-شربت سیر نیز برای کاهش فشار خون بالا مفید است به این ترتیب که دو پیاز سیر را له کرده در یک لیوان آب و ۱۰۰گرم شکر ریخته و بجوشانید تا به قوام بییاید هر روز ۲ قاشق سوپ خوری از آن مصرف شود.

فشار خون ریوی ایدیوپاتیک

پرفشاری شریان ریوی، نوعی اختلال ریوی است که با فشار خون بالا در شریان ریوی، تشخیص داده می شود. کار اصلی شریان ریه این است که خون را از قلب به ریه ها منتقل کند. این اختلال باعث می شود که خون از طریق آرتریت ریه با نیروی بیشتری جریان یابد. زمانی که فشار خون در عروق ریوی در حال استراحت، بالاتر از ۲۵ میلی متر جیوه و در حال فعالیت  بالاتر از ۳۰ میلی متر جیوه باشد، خطرناک است؛ زیرا فشار خون بالا در شریان ها باعث مشکلات جدی قلب و ریه می شود.

drhsnajafi.com

این نوشته در سلامتی و رژیم غذایی-بهداشت و سلامت تغذیه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *