#روانشناس

هر در کنار هم بودنی، صمیمیت نیست. نمیشود با سالهایی که آدمها کنار هم بوده اند صمیمیت آنها را تشخیص داد. آدمهای زیادی سالها در کنار هم مانده اند اما صمیمی نبوده اند. برای بیشتر کردنِ سالهای با هم بودنتان تلاش نکنید برای بیشتر صمیمی شدن تلاش کنید. چون صمیمیت به شما نیرویی میدهد که شبیه به یک کاشف و جستجو‌گر به خودتان و رابطه‌تان نگاه کنید. صمیمیت به شما قدرت میدهد گذر کنید از دردهاو سختی‌ها. و یادتان باشد سه رفتار در ما، میتواند یارمان را به سمت رابطه‌ی موازی سوق دهد و صمیمیت را از بین ببرد.
یک: اگر بیش از اندازه محبت کنیم و با نگرانیِ زیاد، مدام حضور داشته باشیم و بخواهیم حواسمان به همه ‌ی زندگی ، افکار و تصمیم‌هایش باشد.
دو: اگر مدام با تحقیر و سرزنش با او برخورد کنیم و از درون او را شخصی نالایق بدانیم و به او احساس احمق بودن و کمتر بودن، بدهیم.
سه: اگر سرد باشیم و شبیه به جنازه به رفتارهای یارمان واکنش نشان دهیم. یعنی شبیه به یک ملکه ی برفیِ سردِ مرموز، غیر قابل فتح به نظر برسیم.
این سه رفتار، رفتارهایی هستند که قدرت تخریب بسیار زیادی دارند. یعنی مهم نیست چقدر صمیمیت تولید کرده اید مهم این است که بدانید با یکی از این رفتار‌ها ،صمیمت‌های قدیمی را در طول رابطه از بین میبرید.
این سه رفتار، قلب و هویتِ یار شما را نشانه میگیرند و زخم‌هایی که ایجاد میکنند روزی کار رابطه را تمام میکند. با محبت زیاد ما شعور طرف مقابلمان را زیر سوال میبریم. یعنی ببین من چقدر نگرانتم و محبت میکنم و دوستت دارم حالا چون نگرانم برایم توضبح بده و همیشه جلوی‌چشمم باش تا بدانم حالت خوب است! آیا این ترجمه ی رفتارهای یک ادم بسیار مهربانِ کنترل‌گر نیست؟ هر محبت زیادی روزی یارمان را خسته میکند.
با سرزنش و سرد بودن هم ما به نوعی شعور یارمان را زیر سوال میبریم. سرزنش و تحقیر ، یارمان را میترساند و به او احساس کمتر بودن میدهد و سرد بودن به او این احساس را میدهد که تو در دنیای من جایی نداری و لایق فهمیدن و حس کردن احساسات من نیستی!
این سه رفتار‌، قلبِ یارمان را از ما دور میکند. آیا مهم است چند سال در کنار جسم طرف زندگی کرده‌ایم وقتی قلبش به اندازه‌ی کهکشان‌ها از ما دور است؟

متن: #پونه_مقیمی
ویدیو: #پویا_رمزی
اجرا: #امیرنظام_صمدآبادی

 

این نوشته در مهارتهای زندگی، فوت و فن خانه داری ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *