فواید شگفت انگیز مصرف سیب قبل از خواب

 فواید شگفت انگیز مصرف سیب قبل از خواب

به گزارش بهداشت نیوز، خوردن هر نوع ماده غذایی سنگین، چرب و تند قبل از خواب منجر به بروز مشکلاتی مانند اختلالات خواب در طول شب یا بی خوابی می شود. اما تعدادی از موادغذایی از جمله سیب سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول، ویتامین ها و موادمعدنی بوده که فاقد چربی است و علاوه بر رفع گرسنگی آخر شب می تواند به کیفیت خواب نیز کمک کند.


ویتامین ها و موادمعدنی

سیب منبع خوبی از ویتامین C ، ویتامین B6 و پتاسیم بوده که می تواند باعث بهبود خواب شبانه شود. ویتامین C در کاهش فشار خون بالا و قند خون موثر بوده و تنفس را بهبود می بخشد به طوریکه به آرامش و نفس کشیدن درست در زمان خواب کمک می کند. پتاسیم نیز به عنوان یک الکترولیت (ماده شیمیایی) عمل کرده و با هدایت سیگنال های الکتریکی در سرتاسر بدن به حفظ ضربان منظم قلب و انجام انتقالات عصبی کمک می کند و باعث حفظ آرامش و بهبود خواب می شود. همچنین ویتامین B6 با افزایش آزاد کردن انتقال دهنده سروتونین که تسکین دهنده ی خلق و خو به حساب می آید باعث کاهش استرس و بهبود خواب می شود.


پلی فنول ها

پلی فنول های موجود در سیب نوعی آنتی اکسیدان بوده که به طور عمده در پوست سیب وجود دارد. به طوریکه آب سیب یا دیگر فراورده های گوناگون این میوه که از سیب بدون پوست استفاده شده، پلی فنول های یکسانی با سیب کامل را ندارد. یکی از این پلی فنول های موجود در سیب کوئرستین بوده که به تنظیم تجزیه کربوهیدرات ها و کاهش قند خون کمک می کند. همچنین  با پردازش آهسته ی موادغذایی، مانع از افزایش قند خون و انرژی مضاعف در آخر شب می شود.  فلوریزین نیز یک پلی فنول تنظیم کننده ی قند خون است که به کنترل قند خون در زمان خواب کمک می کند.


فیبر و آب

تقریبا ۸۶ درصد از بخش خوراکی یک سیب متوسط ۱۸۲ گرمی از آب تشکیل شده است. یک سیب متوسط همچنین ۱۵ درصد از فیبر مصرفی روزانه را شامل می شود که حجمی مورد نیاز برای فراهم کردن حس سیری در زمان خواب است. فیبر نامحلول موجود در سیب به حفظ آب آن در روده ها کمک کرده و مانع از احساس نیاز به دفع ادرار در طول شب خواهد شد، همچنین در فرایند گوارش و هضم نیز تاثیر مثبت دارد. از طرفی فیبر محلول در سیب نیز توسط بدن تجزیه شده و با کاهش سطح کلسترول به گردش خون بهتر و افزایش کیفیت خواب کمک می کند.


کالری، کربوهیدرات و چربی

سیب فاقد چربی است و کالری پایینی دارد، به طوریکه یک سیب متوسط، ۹۵ کالری به میزان کالری دریافتی روزانه اضافه می کند. سیب تقریبا حاوی ۱۰ درصد از کربوهیدرات روزانه بوده که بیشتر شامل قند و فیبر است. همانطور که گفته شد سیب خاصیت تنظیم کنندگی قندخون دارد، بنابراین مانع از آزاد شدن قند به داخل جریان خون شده و از افزایش انرژی در هنگام خواب جلوگیری می کند. همچنین مصرف سیب قبل از خواب علاوه بر ایجاد حس سیری به آرامش فرد در طول خواب شبانه نیز کمک می کند.

منبع: نسخه – behdasht.news

این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *