چگونه از سرکه به عنوان ضدعفونی کننده و سم‌کش استفاده کنیم؟

‌سرکه از جمله فرآورده‌ های طبیعی است که علاوه بر مصرف خوراکی، کاربرد دارویی نیز دارد. البته بیشترین استفاده از این ماده خوراکی در تهیه ترشیجات است. اما شاید بد نباشد بدانید که یک لیوان سرکه ۳۳ ‌کالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است.

از خواص درمانی سرکه هم می توان به رقیق شدن خون، تجزیه چربی‌ ها و دفع سموم اشاره کرد که به کاهش کلسترول خون کمک می کند. همچنین موجب از بین رفتن باکتری‌های مضر سیستم گوارشی می شود. در نتیجه می توان از سرکه برای رفع مشکلاتی همانند یبوست، نفخ، اسهال و دل درد بهره گرفت.

با این تفاسیر لازم است اشاره کنیم که از سرکه برای انجام امور خانه و همچنین باغبانی هم می توان کمک گرفت. برای آگاهی از این امر توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

برای چه مواردی از سرکه در باغبانی و کشاورزی بهره بگیریم؟

از خرید مواد شیمیایی و غیرطبیعی برای از بین بردن علف های هرز دست بردارید. در عوض، از معجزه سرکه برای این امر استفاده کنید. اسید استیک موجود در سرکه از رویش علف های هرز پیشگیری کرده و به هیچ‌عنوان به خاک هم آسیب نمی رساند.

یک واحد سرکه و ۱ واحد آب را با یکدیگر مخلوط کرده و روی خاک بریزید. به این ترتیب، مورچه و حشرات را از باغچه خود دور خواهید کرد.

همچنین می توانید ۲ قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق غذاخوری شکر را در آب ریخته و این محلول را به عنوان آب گلدان گل های تازه استفاده کنید. با این کار، گل ها برای زمان طولانی تری عمر خواهند کرد.

سرکه نه تنها می تواند جایگزین مناسب برای مواد شیمیایی در باغبانی به شمار برود، بلکه ماده خوبی برای تمیز و ضدعفونی کردن توالت نیز هست.

روزیا تو

این نوشته در مهارتهای زندگی، فوت و فن خانه داری ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *