فواید نخ دندان

نخ دندان
متاسفانه اکثر مردم اطلاعات کافی از نحوه مراقبت از دندان و لثه های خود ندارند و رعایت بهداشت دهان و دندان را به مسواک زدن خلاصه کرده اند؛ در صورتی که مسواک زدن تنها یک بعد از موارد این بهداشت را شامل می شود. از جمله عوامل موثر در بهداشت دهان و دندان استفاده از نخ دندان است که درصد بالایی از مردم در استفاده آن کوتاهی می کنند؛ و بیشی دیگر که از نخ دندان استفاده می کنند، با نحوه صحیح استفاده از نخ دندان آشنا نیستند. بهتر است برای جلوگیری از بیماری های دهان از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. در واقع نخ دندان شما را از شر عفونت، ویروس، آلودگی و میکروب های لثه و جرم روی دندان ها نجات می‌دهد، بهتر است این گونه بگوییم که مسواک و نخ دندان دو دوست جدایی ناپذیرند، اگر به سلامت دندان ها و بهداشت دهان خود اهمیت می‌دهید، نخ دندان را فراموش نکنید.
فواید نخ
۱- مۆثرترین ابزار برای نظافت دقیق دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آنها استفاده از نخ دندان است.
۲- پزشکان توصیه می کنند تا از نخ دندان روزانه حداقل یک بار استفاده بشود چرا که مانع آلودگی لثه و تجمع جرم مابین دندان ها می شود.
۳- کاربرد نخ دندان فقط برای بیرون آوردن غذا از بین دندان ها نیست، حتی اگر هیچ غذایی بین دندان های شما گیر نکرده باشد، بازهم لازم است حداقل یک بار در شبانه روز از نخ دندان استفاده کنید.
۴- استفاده از نخ دندان با اسانس نعنا، گزینۀ خوبی برای خوش بو کردن دهان است.
۵- محققان دریافته اند که استفاده از نخ دندان می تواند از سکته قلبی یا مغزی نیز جلوگیری کند. با استفاده از نخ دندان همچنین می توانید بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش را از بین ببرید زیرا نبود جرم از خطر مریض شدن شما می کاهد.
۶- مزایای استفاده از نخ دندان از همان روز اول استفاده آغاز می شود و امتیازات بسیاری برای لثه و دندان های شما دربردارد. غفلت در استفاده از نخ دندان، غفلت در حفظ سلامتی دندان و لثه است.

اطلاعات پزشکی و سلامتی

این نوشته در سلامتی و رژیم غذایی-بهداشت و سلامت تغذیه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *