نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت چگونه است؟

پلاستیک ماده ای است که برای بسیاری از بندهای ساعت مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا جنس آن با دوام و مقرون به صرفه است. در صورت استفاده صحیح از آن، بدون شک برای سالها قابل استفاده  می باشد و مقاومت خود را از دست نخواهد داد. بندهای پلاستیکی مانند هر نوع بند دیگر، باید مرتباَ تمیز شوند تا ظاهری جدید و نو داشته باشند. همچنین، هنگام استفاده از ساعت در حین انجام فعالیت های ورزشی یا بیرون از منزل، همیشه بند ساعت پلاستیکی تان را تمیز کنید و آن را بشویید زیرا ممکن است نمک موجود در عرق و عناصر مشابه به بند پلاستیکی آسیب وارد کند. آیا به دنبال این هستید که بندانید چگونه بند پلاستکی ساعت تان را تمیز کنید؟ قطعاَ، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود بند پلاستیکی ساعت تان کثیف و آلوده شود. یکسری مواد آلی هستند که به لاستیک می چسبند و با گذشت زمان باعث لکه دار شدن بند ساعت می شوند. شکاف های روی بند ساعت بسیار آسیب پذیر هستند و تمیز کردن آنها دشوار می باشد و به مرور زمان عرق و چربی را در خود جمع می کنند. همچنین، عرق و رطوبت رنگ بند ساعت را از بین می برد پس بهتر است آن را مرتباَ تمیز کنید. در ادامه این مقاله از گالری کوک با ما همراه باشید تا نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی را به شما توضیح دهیم.

shine comparison scaled - نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت چگونه است؟

تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت:

بدون شک، افرادی که به ساعت های مچی علاقه مند هستند، نحوه تمیز کردن بند ساعت مچی شان یکی از دغدغه های آنها می باشد. همانطور که میدانید، ساعت های مچی جز ابزارهایی هستند که همیشه و در همه حال همراه شما می باشند و در واقع یک جزء جدا ناپذیر از روی مچ دستتان هستند. اما، استفاده بیش از اندازه و طولانی مدت از ساعت تان در شرایط جوی متفاوت، به مرور زمان باعث آسیب پذیر شدن آن می شود. برای آنکه عمر بند ساعت مچی تان طولانی تر کنید باید آن را در برابر آلودگی ها ایمن نگه دارید. نحوه تمیز کردن هر نوع بند ساعت متفاوت است و هر کدام از آنها مراحل و مواد مورد نیاز مخصوص به خود را دارد. اگر با نحوه تمیز کردن بند ساعت مچی آشنایی نداشته باشید ممکن است باعث خرابی و آسیب به بند ساعت تان شوید. برای حفظ سلامت و تمیزی بند ساعت مچی تان و افزایش طول عمر آن، به شما نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی را توضیح خواهیم داد تا بدون هیچ آسیبی به بهترین شکل ممکن بند پلاستیکی ساعت مچی تان را تمیز و درخشان کنید.

قبل از آنکه روش های تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت مچی را توضیح دهیم، بهتر است قبل از امتحان هر روشی، از هرگونه حساسیت پوستی مطلع باشید. که از آن روش برای تمیز کردن بند ساعت تان استفاده نکنید. در ادامه برخی از روش های تمیز کردن بند پلاستیکی را شرح خواهیم داد.

 

نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت چگونه است؟

  • تمیز کردن بند پلاستیکی با استفاده از الکل:

مقداری کمی الکل را بر روی محل لکه های روی بند ساعت بمالید. الکل باعث از بین بردن لکه ها و جرم های روی بند پلاستیکی ساعت تان می شود. دقت کنید که خیلی بند ساعت تان را به الکل آغشته نکنید زیرا این امر باعث میشود که ساختار داخلی بند ساعت از بین برود. البته به این نکته  مهم توجه کنید، اگر بند پلاستیکی ساعت تان شروع به ترک خوردن کرد، این به معنی آن است که عمر بند ساعت تان به پایان رسیده است و باید آن را عوض کنید.

HulkCloth2 e1590350451258 - نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت چگونه است؟

  • تمیز کردن بند پلاستیکی با استفاده از استون:

نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی  با استفاده از استون یک روش سریع برای تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت مچی تان است. همچنین، استفاده از استون تا حدودی قوی تر از الکل می باشد. استون با شدت و قدرت بیشتری لایه های فوقانی روی بند پلاستیکی را از بین می برد. شاید با این روش به راحتی بتوانید لکه ها، جرم ها و آلودگی های روی بند ساعت تان را از بین ببرید اما به مرور زمان باعث کاهش عمر بند ساعت تان می شود. در واقع، اگر جزء افرادی هستید که سالی یک الی دو بار بند پلاستیکی ساعت تان را تمیز میکنید، استفاده از استون، انتخاب هوشمندانه ای است که به راحتی میتوانید بند ساعت تان را تمیز و درخشان کنید.

steps cleaning leather band wood watch - نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت چگونه است؟

  • تمیز کردن بند پلاستیکی با استفاده از سفید کننده کلوراکس:

ابتدا آب و مایع سفید کننده کلوراکس را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس یک مسواک با موی نرم را آغشته به محلول کنید و به آرامی بر روی لکه های روی بند پلاستیکی بمالید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که متوجه تمیز شدن بند ساعت تان شده اید. بعد از آنکه کاملاَ تمیز و درخشان شد، آن را با آب بشویید و قبل از استفاده مطمئن شوید که کاملاَ خشک شده است.

 

  • تمیز کردن بند پلاستیکی با استفاده از خمیر دندان:

نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی  با روش های خانگی و بی خطر تر هم وجود دارد. همانطور که می دانید، خمیر دندان می تواند لکه های سخت دندان را از بین ببرد البته اگر بطور منظم استفاده شود. بدون شک می تواند لکه ها و آلودگی های روی بند پلاستیکی را از بین ببرد. دقت کنید که از خمیر دندان هایی که ماهیت آنها سفید کننده است استفاده نکنید زیرا آنها تیز و قوی هستند و ممکن است باعث آسیب به بند ساعت تان شود. یک برس یا مسواک با موی نرم تهیه کنید و آن را آغشته به خمیر دندان کنید سپس به آرامی بر روی بند پلاستیکی مالش دهید و بعد از مدتی آن را بشویید و کاملاَ خشک نمایید.

550px nowatermark Clean a Leather Watch Strap Step 6 - نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت چگونه است؟

  • تمیز کردن بند پلاستیکی با استفاده از جوش شیرین:

از جوش شیرین می توان به عنوان ماده تمیز کننده قوی برای از بین بردن لایه های اکسید شده روی بند ساعت استفاده کرد. یک تکه پارچه نرم و تمیز تهیه کنید سپس آن را در مقداری آب فرو ببرید که خیس شود بعد از آنکه پارچه تان خیس و مرطوب شد، مقداری جوش شیرین بر روی لکه های روی بند ساعت بگذارید و سپس به واسطه ای پارچه نرم دار آن را مالش دهید. به سرعت مشاهده خواهید کرد که لایه های کثیف روی بند ساعت از بین رفته اند و لایه تازه و تمیز ظاهر شده است. ساعت را بشویید و آن را خوب خشک کنید.

how to clean your leather watch strap from smelling - نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت چگونه است؟

نکته آخر:

بهتر است بند ساعت تان را روزانه با یک پارچه تمیز نمدار تمیز کنید. و آن را از هرگونه آلودگی و جرم پاک نمایید. و یا می توانید هفته ای یکبار بند پلاستیکی ساعت مچی تان را با آب ولرم و صابون بشویید  و تمیز کنید. این کار به افزایش طول عمر بند ساعت تان کمک بسیاری میکند. امیدواریم با نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی  به طور کامل آشنا شده باشید. فراموش نکنید که شستن و تمیز کردن بند ساعت می تواند درخشش و زیبایی را برای بند ساعت تان به ارمغان آورد.

saatkook.com

این نوشته در مهارتهای زندگی، فوت و فن خانه داری ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *