بالای هویج: موارد استفاده و موارد منع مصرف

خواص مفید رویه هویج برای مدت طولانی شناخته شده است. در کتب پزشکی قدیم ، دستور العمل های مختلفی برای استفاده از این ماده اولیه ارزشمند ارائه شده است. رویه هویج به حل مشکلات بواسیر کمک می کند ، برای درمان واریس و بیماری های عروقی استفاده می شود. همچنین به طور گسترده ای در آشپزی برای تهیه پیش غذا ، غذاهای اول و دوم استفاده می شود.

خواص بی‌نظیر برگ هویج برای سلامت | موارد استفاده از برگ‌های هویج - همشهری آنلاین

مشخص است که بالای هویج ۶ برابر بیشتر از محصولات ریشه ای ویتامین C دارد. همچنین منبع پتاسیم ، کلسیم و کلروفیل است که خون ، غدد لنفاوی و غدد فوق کلیوی را از سموم سمی پاک می کند و به تقویت ماهیچه ها و استخوان ها کمک می کند.

ویتامین K کمیاب فقط در بالای هویج یافت می شود و در محصول ریشه وجود ندارد

ویتامین K موجود در بالای هویج فشار خون را کاهش می دهد ، متابولیسم را عادی می کند و از پوکی استخوان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

پدانیوس دیوسکوریدس ، پزشک یونانی باستان ، هویج را به گیاهان دارویی نسبت داد و آن را در لیست ۶۰۰ گیاه دارویی اصلی قرار داد. امروزه هنوز در درمان پیچیده بیماریهای انکولوژیکی مورد استفاده قرار می گیرد. در طب عامیانه ، از جوشانده بالای هویج در هنگام زایمان برای تحریک رحم استفاده می شود و چای به عنوان مدر در درمان بیماری های کلیوی و مبارزه با ادم استفاده می شود.

دانشمندان به تازگی کشف کردند که بالای هویج ، برخلاف محصولات ریشه ، حاوی سلنیوم است. به معنای واقعی کلمه ، یک برگ هویج ، که در سالاد برای صبحانه یا در سوپ برای ناهار خورده می شود ، نیاز روزانه این ریز مغذی مفید را تأمین می کند. سلنیوم سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از سرطان پیشگیری خوبی می کند. علاوه بر این ، سلنیوم موجود در فرم ارگانیک بسیار بهتر از قرص ها جذب بدن می شود.

استفاده از تاپ هویج موارد منع مصرف خاص خود را دارد. نباید در دوره های تشدید زخم معده اثنی عشر و معده و همچنین در هنگام التهاب روده بزرگ و کوچک استفاده شود. افرادی که دارای پوست حساس هستند ، اغلب پس از تماس با قسمت فوقانی دچار واکنش آلرژیک می شوند: بثورات و سوزش. کارشناسان انگلیسی معتقدند که این به دلیل محتوای فوروکومارین است که در صورت مصرف خوراکی کاملاً بی ضرر است.,

 

استفاده از رویه هویج در آشپزی

کتابهای آشپزی قدیمی حاوی دستور العمل های زیادی برای ظروف با اضافه کردن بالای هویج است. در آشپزی مدرن ، مرسوم است که آن را به سوپ و سوپ کلم ، سالادهای مختلف اضافه کنید ، ماهی تابه سیب زمینی-هویج را با تاپ بپزید ، از آن به عنوان پر کننده پای و پنکیک و همچنین برای تزئین ظروف استفاده کنید. خشک شده ، می توان آن را مانند چای دم کرد.

برای تهیه پنکیک با بالای هویج ، باید موارد زیر را تهیه کنید:

– ۱ لیوان آرد ؛ – ۱ لیوان شیر ؛ – ۱ لیوان آب ؛ – ۲۰۰ گرم بالای هویج ؛ – ۲۰۰ گرم پیاز سبز ؛ – ۲۰۰ گرم شوید ؛ – ۷ تخم مرغ ؛ – روغن سبزیجات؛ – نمک.

آرد ، شیر ، آب و یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی را با هم ترکیب کنید. همه مواد را خوب هم بزنید ، نمک و ۲ تخم مرغ خام را اضافه کنید. دوباره همه چیز را کاملاً مخلوط کنید و پنکیک های نازک را از خمیر آماده شده بپزید. آنها را خنک کنید.

هویج تازه طعم تلخی دارد ، بنابراین توصیه می شود قبل از استفاده آن را به مدت ۱۵ دقیقه در آب جوش قرار دهید.

پر کردن را آماده کنید. برای انجام این کار ، گیاهان را به خوبی زیر آب جاری بشویید: پیاز ، شوید و بالای هویج. سپس خشک کرده و ریز خرد کنید. نمک گیاهان آماده شده را در روغن نباتی آماده کنید. باقیمانده تخم مرغ ها را با آب سرد بپزید و خنک کنید. سپس با چاقو پوست بگیرید و خرد کنید. گیاهان را با تخم مرغ ترکیب کرده ، نمک را مزه دار کرده و هم بزنید.

پوره را روی پنکیک های تمام شده قرار دهید و آنها را به شکل پاکت های حجیم تا کنید ، سپس از هر دو طرف در روغن نباتی سرخ کنید. پنکیک با تخم مرغ ، سبزیجات و بالای هویج را می توانید با خامه ترش یا کره ذوب شده سرو کنید.

fa.healthy-food-near-me.com

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *