طرز تهیه حلوا آرد گندم

طرز تهیه حلوا ساده طرز تهیه حلوا با آرد سفید طرز تهیه حلوا قهوه ای فیلم طرز تهیه حلوا ساده طرز تهیه حلوا با آرد گندم طرز تهیه حلوا برای مراسم ختم طرز تهیه حلوا زرد ساده

 

 

مواد لازم حلوا
آرد ۳ لیوان
شکر ۲ لیوان
آب ۲ لیوان
گلاب ½ لیوان
روغن مایع ۱٫۵ لیوان
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

حلوای آرد گندم از حلوهای سنتی و قدیمی ایرانی است که معمولا برای پذیرایی در مراسم های ختم مورد استفاده قرار می گیرد،

مرحله اول

برای تهیه حلوای مجلسی ابتدا آب را به همراه شکر درون یک قابلمه کوچک می ریزیم و کمی با هم ترکیب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و صبر می کنیم تا شکر به طور کامل درون آب حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم شربت چند جوش بزند. در ادامه گلاب را به قابلمه اضافه می کنیم و پس از هم زدن شربت، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را دو مرتبه الک می کنیم، سپس آنرا درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی تفت می دهیم تا خامی آرد به طور کامل گرفته شود و رنگش کمی تغییر کند.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که اگر بخواهیم حلوای تیره تری داشته باشیم، باید آرد را مدت بیشتری تفت دهیم تا رنگش مایل به قهوه ای شود. پس از اینکه تفت دادن آرد به پایان رسید، آنرا از تابه خارج کرده و مجددا الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مجددا آرد را به تابه اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه روغن را به آرد اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه شربت را کم کم به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا باید مواد را به آرامی مخلوط کنیم تا حلوا از دیواره های تابه جدا شود. در ادامه تفت دادن مواد را تا زمانی که حلوا به صورت گهواره ای در وسط تابه جمع شود، ادامه می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

پس از اینکه حلوا کاملا یکدست و منسجم شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و روی آنرا صاف می کنیم، سپس به صورت دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم.

darnahayat.ir

این نوشته در غذاهای سنتی و محلی ایران, کیک ها و شیرینی ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *