روش های تمیز کردن و جرم گیری وان حمام ( با عکس )

در این آموزش روش هایی گفته میشود که بدون استفاده از تمیز کننده های شیمیایی میتوانید وان حمام خود را تمیز کنید . به دلیل تماس زیاد وان حمام با پوست تمیز کردن آن با مواد طبیعی خیلی بهتر از مواد شیمیایی میباشد . در پایان مقاله نیز روش هایی برای تمیز کاری بهتر و جرم گیری گفته شده است .

روش اول : استفاده از لیمو

۱ – وان حمام را پر از آب خنک کنید . تا جاییکه نیاز به تمیز شدن دارد وان را پر از آب کنید .

تمیز کردن جرم وان حمام

۲ – پره پره کردن لیمو . چند عدد لیمو را پره پره کنید و داخل وان حمام بریزید و بگذارید شب تا صبح بماند . صبح لیموها را برداشته و آب داخل وان را خالی کنید .

روش تمیز کردن وان حمام

۳ – دستمال کشیدن . وان حمام الان با یک عدد دستمال معمولی تمام کثیفی ها و جرم هایش پاک میشود .

روش دوم :  استفاده از گریپ فروت و نمک

تمیز کردن راحت وان حمام

۱ – نصف کردن گریپ فروت . شما بستگی به اندازه وان به یک نصفه از گریپ فروت تا چند عدد احتیاج دارید . گریپ فروت های نصف شده را پر از نمک دریا کنید .

چگونه وان حمام را تمیز کنیم

۲ – تهیه نمک دریا . دلیل استفاده از نمک دریا بزرگ بودن دانه های نمک موجود در آن برای قدرت لایه برداری بیشتر میباشد . اگر هم نمک معمولی میخواهید استفاده کنید مشکلی ندارد فقط باید مقدار بیشتری از آن را استفاده کنید . میتوانید برای تمیزکاری بیشتر چند قاشق چایخوری جوش شیرین نیز به همراه نمک در وان حمام بزنید .

تمیز کردن وان با گریپ فروت

۳ – گریپ فروت های نصفه را به کل وان بمالید . گریپ فروت را به کل وان بمالید طوریکه تمام وان را آغشته کند ، دریچه وان را ببندید و آب گریپ فروت را در وان نگه دارید و نگذارید به فاضلاب برود .

تمیز کردن وان با نمک

۴ – نمک دریا را داخل وان بپاشید . آب گریپ فروت باعث میشود که نمک به جداره وان بچسبد . نصف لیوان نمک برای وان کافی میباشد . تمام وان را نمک بپاشید .

شستن وان حمام

۵ – با یک اسکاچ ، نمک و گریپ فروت را به کل وان بمالید . در صورتیکه وان زیاد جرم دارد بگذارید که نمک و آب گریپ فروت روی وان مدتی بماند سپس آبکشی نمایید .

چگونه وان حمام را بشوریم

۶ – آبکشی نمایید . با یک دستمال و آب ، کثیفی ها و جرم های مانده روی وان را کاملا تمیز کنید .

روش های مکمل برای تمیز کاری بهتر و جرم گیری :

استفاده از سرکه . سرکه حالت اسیدی دارد و باعث از بین رفتن باکتری و جرم میشود . یک لیوان سرکه را با یک لیوان آب مخلوط کنید و به خوبی تکان دهید سپس داخل یک اسپری ریخته و به داخل وان اسپری کنید ، طوریکه کامل وان را آغشته کند . با یک عدد اسکاج یا ابر وان را تمیز و سپس آبکشی نمایید .

استفاده از جوش شیرین . ۱ لیوان جوش شیرین ، مقداری صابون گیاهی ( یا صابون معمولی ) ، مقداری آب و چند قطره از عصاره درخت چای یا عصاره نعناع را مخلوط کرده و با یک ابر یا اسکاچ وان را تمیز کنید .

koorook.com

 

این نوشته در مهارتهای زندگی، فوت و فن خانه داری ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *