آشنایی با به لیمو وخواص به لیمو

Aloysia citriodora 002.jpg

به لیمو یکی از گیاهان دارویی معطر است که بومی آمریکایی جنوبی می باشد. برگ های این گیاه موقع تماس با بدن کمی خشن هستند و بویی شبیه به عطر لیموی تازه دارند. به لیمو در شهرهای شمالی کشورمان کشت می شود.

از برگ های گیاه به لیمو برای درمان برخی بیماری ها استفاده می شود. برگ های این گیاه در پایان فصل تابستان جمع آوری و خشک می شوند. از معروف ترین نوشیدنی هایی که با به لیمو تهیه می شود می توان به شربت به لیمو اشاره کرد.

به لیمو گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص به لیمو را برایتان جمع آوری کرده ایم. خواص به لیمو در ادامه با

خواص به لیمو

خواص به لیمو , مضرات به لیمو , زیان ها و خاصیت های به لیمو , o hw fi gdl

 

هضم بهتر غذا

شما می توانید چای به لیمو را به راحتی برای آرامش معده و هضم بهتر غذا میل کنید. به لیمو برای گوارش بسیار مفید می باشد چرا که باعث کاهش نفخ شکم و مشکلات دستگاه گوارش می شود. شما می توانید برای کاهش اشتها از به لیمو بهره بگیرید و همچنین چای به لیمو برای کاهش وزن نیز موثر است.

رژیم لاغری و کاهش وزن

اگر با خواص به لیمو آشنا شوید قطعا برای کاهش وزن از آن استفاده می کنید چرا که شما می توانید به راحتی با مصرف به لیمو وزن کم کنید. این نوشیدنی دارای ۲ واحد کالری می باشد که سرشار از ترکیبات ارگانیک بوده و اشتهای شما را کاهش می دهد.

اگر بخواهید چربی سوزی کنید بهتر است از خواص به لیمو بهره مند شوید. برای این منظور بهتر است از چای به لیمو استفاده کنید ، چای به لیمو باعث می شود تا سوخت و ساز بدن شما زیاد شده و شما بتوانید به راحتی چربی سوزی کنید.

سلامت دستگاه تنفسی

یکی دیگر از خواص بی نظیر چای به لیمو می توان به خروج خلط از دستگاه تنفس اشاره کرد. وجود خلط در دستگاه تنفس باعث رشد باکتری ها می باشد. شما می توانید با مصرف به لیمو به راحتی دستگاه تنفس خود را پاکیزه کنید. بهتر است در مصرف چای لیمو زیاده روی نکنید. دقت کنید کسانی که دچار بیماری های کلیوی هستند از چای به لیمو به مقدار زیاد مصرف نکنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

استرس باعث می شود تا رادیکال های آزاد در بدن انسان افزایش پیدا کند. این امر باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن ضعیف شده ویماری ها بتوانند به سیستم ایمنی بدن حمله کنند. شما می توانید با مصرف به لیمو به راحتی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

کاهش التهابات بدن

آسیب پذیری مفاصل در افراد مختلف متفاوت می باشد ، این امر برای سالمندان و سالخوردگان بیشتر می شود. شما می توانید از ترکیب به لیمو برای کاهش التهابات خود استفاده کنید. به لیمو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که به کاهش التهاب بدن کمک می کند.

تقویت ماهیچه های بدن

یکی از خواص بی نظیر به لیمو تقویت ماهیچه ها می باشد که نباید آن را دست کم بگیرید. به لیمو باعث می شود تا ماهیچه های آسیب دیده بدن شما تقویت شود چرا که دارای آنتی اکسیدان می باشد. عضله سازی توسط به لیمو به درستی انجام می شود. نوشیدن چای به لیمو باعث می شود تا شما عضله سازی را به درستی انجام دهید.

کاهش استرس و اضطراب

اضطراب و استرس بخشی از زندگی روزمره ما ایرانی ها شده است. دلایل مختلفی برای استرس و اضطراب وجود دارد. خواص به لیمو به خاطر آنتی اکسیدان هایی است که در خود جای داده است ، این خاصیت باعث تعادل هورمونی می شود. شما می توانید برای کاهش استرس و اضطراب از چای به لیمو استفاده کنید.

کاهش دادن تب

در طب قدیم از به لیمو برای پایین آوردن تب انسان استفاده می شده است چرا که این گیاه تعریق آور بوده و باعث می شود تا درجه ی تب کاهش پیدا کند. شما می توانید برای کاهش بیماری های التهابی از به لیمو استفاده کنید.

مضرات به لیمو

مصرف متعادل

به لیمو خواص درمانی بسیار دارد البته در صورتی که مصرف آن از حالت تعادل خارج شود می تواند مشکلاتی مثل کاهش ضربان قلب و مشکلاتی برای دستگاه گوارش به وجود آورد. ضمن اینکه خانم های باردار باید با مشورت پزشک از به لیمو استفاده کنند.

پارسی دی

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *