طرز تهیه مربای هویج شفاف

طرز تهیه مربای هویج شفاف طرز تهیه مربای هویج با زعفران طرز تهیه مربای هویج با زرشک طرز تهیه مربای هویج مجلسی دانلود طرز تهیه مربای هویج طرز تهیه مربای هویج در آشپزخانه کوچک من طرز تهیه مربای هویج بدون آب طرز تهیه مربای هویج با پیمانه

مربای هویج یکی از انواع مرباهای بسیار مصرف و محبوب در میان ایرانیان است که معمولا برای میان وعده و صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله

مواد لازم مربای هویج
هویج ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
گلاب ½ پیمانه
آب ۲ پیمانه
پودر هل ۱ قاشق غذاخوری
خلال پسته (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای هویج شفاف

مرحله اول

برای تهیه مربای هویج شفاف و خوشمزه ابتدا هویج ها را پوست می گیریم و به خوبی می شوییم، سپس رنده می کنیم. اگر تمایل داشته باشیم در پایان، مربای هویج نرم تری داشته باشیم باید هویج را با رنده ریز رنده کنیم.

مرحله دوم

البته بعضی افراد هم دوست دارند که هویج را زیر دندان حس کنند که می توانند از رنده درشت برای رنده کردن هویج استفاده کنند. در ادامه هویج رنده شده را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله هویج را به مدت ۵ دقیقه بدون اضافه کردن آب تفت می دهیم، سپس ۲ پیمانه آب به قابلمه اضافه می کنیم. حالا باید حرارت زیر قابلمه را بیشتر کنیم تا آب به نقطه جوش برسد. در همین حین شکر را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در حین اضافه کردن شکر، مواد را هم می زنیم تا شکر سریع تر درون آب حل شود. پس از اینکه شربت به نقطه جوش رسید، تمام کف های روی سطح شربت را با دقت به وسیله کفگیر یا یک قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم.

مرحله پنجم

گرفتن کف های روی سطح شربت، باعث می شود در پایان مربای شفاف تری داشته باشیم. پس از اینکه کف ها را جمع کردیم، حرارت را ملایمتر می کنیم، سپس یک شعله پخش کن زیر قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مربا بپزد.

مرحله ششم

در این مرحله یک ساعت و ۳۰ دقیقه اجازه می دهیم مربا با حرارت ملایم بپزد. پس از گذشت این زمان درب قابلمه را بر می داریم، سپس هل را به همراه گلاب، خلال پسته و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درب قابلمه را مجددا می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا طعم مواد به ورد مربا برود. پس از اینکه مربا آماده شد، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم مربا همان جا بماند

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که برای خوشرنگ شدن مربا باید اجازه دهیم به مدت ۲۴ ساعت در محیط آشپزخانه بماند. در نهایت مربا را درون شیشه ای های درب دار می ریزیم و برای نگهداری طولانی مدت در یخچال قرار می دهیم

این نوشته در میان وعده ها ، دسر و مرباو کمپوت ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *