حرکاتی برای تقویت مچ پا( قسمت دوم)

مچ پای شما نقش مهمی در راه رفتن و دویدن ایفا می‌کند. تاندون‌های عضلات ساق پا نیز از همین ناحیه عبور می‌کنند. مچ پا از استخوان‌های ریز و درشت مختلفی تشکیل شده است که توسط رباط‌های محکمی به یکدیگر متصل شده‌اند. به دنبال پیچ‌خوردگی پا ممکن است این رباط‌ها دچار تابیدگی یا پارگی شوند. پیچ‌خوردگی مچ باعث درد و تورم و محدودیت‌ حرکات ناحیه می‌شود. برای پیشگیری از پیچ‌خوردگی مچ پا قبل از شروع فعالیت، مفصل را به کمک حرکات زیر گرم کنید.

حرکت اول: روی زمین بنشینید و پاهایتان را در مقابل خود دراز کنید. قسمت میانی کش ورزشی را از زیر پنجه یک پا عبور داده و دو سر آن را با هر دو دست بگیرید. حالا به آهستگی پنجه پا را از خود دور کنید تا کش به حالت کشیده درآید. سپس به آرامی پا را به نقطه شروع برگردانید. این حرکت را ۳ نوبت و هر نوبت ۱۰ بار برای هر پا تکرار کنید.

حرکت دوم: روی پنجه یکی از پاها بایستید و برای حفظ تعادل دست مخالف را روی صندلی قرار دهید. دقت داشته باشید پایی که روی آن ایستاده‌اید باید دورتر از صندلی باشد. در حالی که روی پنجه پا قرار گرفته‌اید دستی را که دورتر از صندلی قرار دارد از مقابل بدن به سمت صندلی بکشید. سعی کنید این کشش را تا جایی که برایتان امکان دارد حفظ کنید. این حرکت را ۲ نوبت و در هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت سوم: برای مدت ۵ دقیقه طناب بزنید و سپس یکی از پاها را بالا بگیرید و طناب زدن را با یک پا برای ۵ دقیقه ادامه دهید. همین کار را با پای دیگر نیز انجام دهید.

منبع :جام جم

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to حرکاتی برای تقویت مچ پا( قسمت دوم)

  1. عباس می‌گوید:

    سلام
    از زحمات بی شاعبه حضرتعالی بسیار سپاسگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *