حرکاتی برای درد های فوقانی کمر

قسمت فوقانی کمر از مهره‌های سینه‌ای تشکیل شده و ممکن است دچار درد شود. این درد معمولا به علت کشیدگی رباط‌ها و عضلاتی که به این مهره‌ها متصل شده‌اند، ایجاد می‌شود. چرخش‌های ناگهانی ستون فقرات، وضعیت نامناسب قرارگیری بدن، فعالیت مداوم، سقوط از ارتفاع و تصادفات از علل درد ناحیه فوقانی کمر
به شمار می‌روند.

علاوه بر آن، حمل کردن اجسام سنگین، پرتاب اجسام سنگین هنگام ورزش و خم شدن نیز زمینه دردهای مشابه را فراهم می‌کنند.

پشت میزنشینی‌های طولانی‌مدت باعث سفت شدن ماهیچه‌های قسمت فوقانی کمر می‌شود، حتی سرفه و عطسه‌های شدید گاهی باعث درد این ناحیه می‌شوند.

علائم درد فوقانی کمر عبارتند از گرفتگی عضلانی، درد با نفس عمیق، درد با لمس ناحیه فوقانی کمر یا درد در هنگام حرکت دادن شانه‌ها یا خم کردن گردن. برای پیشگیری از درد فوقانی کمر با انجام حرکات زیر قبل از انجام فعالیت‌های سنگین خود را گرم کنید و هنگام حمل اجسام سنگین از حرکات چرخشی اضافی پرهیز کنید.

 

حرکت اول: به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید. عضلات شکم را منقبض کنید تا ستون فقرات شما در وضعیت پایدارتری قرار گیرد. سپس همان‌طور که عضلات شکم را در حالت انقباض نگهداشته‌اید، یکی از دست‌ها و پای مخالف را از زمین بلند کنید و تا سطح ستون فقرات بالا بیاورید. ۵ ثانیه در این وضعیت بمانید. سپس دست و پا را پایین آورده و حرکت را با دست و پای دیگر تکرار کنید. این حرکت را ۱۰ بار در هر سمت انجام دهید.

حرکت دوم: یک سمت کش ورزشی را لای در محکم کنید و دو سر آن را با دست‌هایتان بگیرید. آرنج خود را ۹۰ درجه خم کنید طوری که بازوهای شما همراستای شانه و ساعدهایتان در حالت عمودی قرار گیرند. حالا کش ورزشی را به سمت عقب بکشید و کتف‌های خود را به هم نزدیک کنید. این حرکت را ۳ نوبت و در هر نوبت ۱۰ بار
تکرار کنید.

منبع:جام جم

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *