حرکاتی برای تسکین کاهش دردناحیه فوقانی کمر (قسمت دوم)

قسمت فوقانی کمر شما که از مهره‌های سینه‌ای تشکیل شده است، ممکن است به دلایلی دردناک شود. علت این درد معمولا کشیدگی رباط‌ها و عضلاتی است که به این مهره‌ها متصل شده‌اند. حرکاتی که با چرخش ستون فقرات سینه‌ای همراهند، وضعیت قرارگیری نامناسب بدن، فعالیت مداوم یا آسیب‌هایی مانند سقوط و تصادفات، همگی می‌توانند زمینه را برای درد ناحیه فوقانی کمر فراهم کنند.

گاهی اوقات درد قسمت فوقانی کمر به دنبال انحنای ستون فقرات در نوجوانی بروز می‌کند.

انجام حرکات زیر در بهبودی درد ناحیه فوقانی کمر موثر هستند.

 

حرکت اول: در مقابل چارچوب در بایستید و دست‌های خود را کمی بالاتر از سر، روی دو طرف چارچوب قرار دهید. حالا به آرامی به سمت جلو خم شوید تا جایی که کشش را در جلوی شانه‌ها احساس کنید. ۱۵ تا ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید. این حرکت را ۳ بار تکرار کنید.

 

حرکت دوم: روی یک صندلی بنشینید و دست‌ها را در پشت سر به هم قلاب کنید. به آهستگی به طرف عقب خم شوید و نگاه خود را به سقف معطوف کنید. این حرکت را ۱۰ مرتبه چند بار در روز تکرار کنید.

حرکت سوم: پشت خود را به دیوار بچسبانید و در جای خود بایستید. دست‌ها را در دو طرف بدن قرار داده و آرنج و مچ دست‌ها را نیز به دیوار بچسبانید. به آهستگی بدون آن که آرنج و مچ دست‌ها را از دیوار جدا کنید، دست‌ها را تا جایی که می‌توانید بالای سر ببرید. این حرکت را ۳ نوبت در روز و در هر نوبت ۱۰ مرتبه انجام دهید.

منبع :جام جم

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *