هیدرو تراپی و آب درمانی(قسمت اول)

آب درمانی درگذشته توسط ایرانیان باستان یونانیها و مصری ها با توجه به خواص بی نظیر آب مور استفاده قرار می گرفته است.
شاید آسان ترین و راحت ترین وسیله ای که ورزشکاران ومردم برای رفع خستگی ، کسالت و بدست آوردن آرامش و راحتی از آن استفاده می کنند ، آب باشد.
گرفتن دوش آب گرم پس از ورزش و مسابقه ، یا  پس از انجام کارهای سنگین روزانه تقریبا یک امر طبیعی و عادی است که تمام بازیکنان و افراد آگاهانه یا بدون اگاهی از ان استفاده می کنند.
آب درمانی یک روش عامه پسند است و به خلاف اکثر روشهای دیگر رفع خستگی عضلانی با رضایت و خوشنودی ورزشکاران توام می شود

در این روش ورزشکار یا شخص آسیب دیده می  تواند کارها ی متفاوتی در آب انجام دهد انواع حرکات شامل راه رفتن های متفاوت و بسیار گوناگون برای انواع امراض و رفع این بیماریها و نسیت به درجه و نوع بیماریهای متفاوت و گوناگون استفاده از برنامه های مختلف برای تسکین و بهبود درد توسط مربیان دوره دیده و کار آزموده و با تجربه که در انتها چند نمونه از این برنامه ها را با هم مرور می کنیم  و شما هم می توانید از آن استفاده کنید البته با تایید و زیر نظر  مربی.

اکنون آب درمانی در بسیاری از استخر ها  در حال گسترش هست و ایران نیز به طور طبیعی دارای مراکز درمانی آبی بسیاردر دل کوها و جنگل ها می باشد که در انتها نیز به شما معرفی خواهم کرد

با تمام مزایا در مورد آب درمانی باید گفت : با شناخت و آگاهی از تاثیرات فیزیولوژیکی و درمانی آب به آسانی و راحتی می توان از آن استفاده کرد.هیدرو تراپی و آب درمانی به شکل امروزی آن را شاید بتوان مدیون دکتر جان فلویر انگلیسی دانست.شاید استفاده از آب در موارد درمانی و رفع خستگی در ورزشکاران و به دست آوردن آرامش جسمی و روحی قدمتی معادل قدمت زندگی بشر داشته باشد.
مزایا و خصوصیات استفاده از آب درمانی برای تسکین دردها و آفرینش آرامش یعنی در موارد درمانی و رفع خستگی در ورزشکاران و به دست آوردن آرامش جسمانی و روحی متعدد است.
در دسترس بودن آن برای همه .ارزان بودن نسبت به روشهای دیگر .اندازه گیری درجه حرارت آب به آسانی .سبک شدن وزن بدن در آب و عامه پسند بودن آن برای همه از جمله مزایای اب درمانی است.

منبع: http://hydrotherapy.blogsky.com/

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *