حرکاتی برای درمان پیچ خوردگی انگشتان(قسمت دوم)

در بیشتر فعالیت‌های روزانه‌ای که انجام می‌دهیم، به نحوی از انگشتان استفاده می‌کنیم و به همین علت احتمال آسیب‌دیدگی و پیچ‌خوردگی انگشتان بسیار زیاد است. پیچ‌خوردگی یک نوع آسیب مفصلی است که باعث کشیدگی و پارگی رباط می‌شود. رباط‌ها نوارهای بافتی نیرومندی هستند که دو استخوان را به هم متصل نگه می‌دارند. حوادثی چون برخورد توپ با نوک انگشتان یا زمین خوردن و افتادن روی انگشت می‌تواند زمینه را برای پیچ‌خوردگی فراهم کند.

علائم پیچ‌خوردگی انگشت شامل درد بخصوص با لمس انگشتان مصدوم است. در صورت پیچ‌خوردگی انگشت به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی آن کمپرس سرد بگذارید و تا یک روز ادامه دهید. طی دوره بهبودی می‌توانید با انجام حرکات زیر به تسریع فرآیند ترمیم کمک کنید. بعلاوه این حرکات برای کسانی که می‌خواهند انگشتانی قوی داشته باشند، توصیه می‌شود.

 

حرکت اول: سعی کنید اجسام کوچک مانند سکه، تیله، گیره کاغذ یا دکمه را به کمک یک انگشت و شست بردارید. این کار باعث افزایش دقت و ظرافت حرکات انگشتان می‌شود.

 

حرکت دوم: یک توپ اسفنجی را به مدت ۵ ثانیه با دست بفشارید، سپس رها کنید. این حرکت را در ۳ نوبت و در هر نوبت ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

حرکت سوم: کف دست خود را روی یک سطح مسطح قرار دهید و انگشتان را از هم باز کنید. حالا به نوبت هر یک از انگشتان خود را بلند کنید و ۵ ثانیه بالا نگه دارید، سپس به جای اول برگردانید. این حرکت را ۱۰ مرتبه برای هر انگشت تکرار کنید.

منبع:جام جم -المیرا یزدانخواه

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *