شفا بخشی آب(سالمند وسلامتی)

غوطه‌ور شدن در آب، شنا، ریلکسیشن در آب و خیلی کارهایی که شما می‌توانید در آب انجام دهید به شما آرامش و تندرستی را هدیه می‌کند. اخیرا پژوهشگران دریافته‌اند انواع حمام‌گیری‌ها و شنا‌ها نیز می‌تواند مفید و موثر باشد.

پژوهشگران دانشگاه تربیت معلم تاثیر ورزش در آب را بر میزان تعادل شماری از زنان سالمند ۵۵ تا ۷۰ ساله ارزیابی کرده‌ و دریافته‌اند در برنامه تمرینی ورزش در آب به مدت ۶ هفته در ۳ جلسه یک ساعته در هفته وضع تعادل و کاهش خطر افتادن در آنان بهبود می‌یابد و این کار می‌تواند خطر مرگ را در آنان کاهش دهد. در آب ۳۴ تا ۳۷ درجه دمای بدن نیز به همین میزان افزایش می‌یابد و بر اثر آن حرارت بافت‌های مختلف بدن افزایش یافته سوخت و ساز بدن زیاد می‌شود و این کار خود سبب گشادگی رگ‌های بدن می‌شود و جریان خون سرعت می‌گیرد و قلب فعال‌تر می‌شود و تاثیر تماس مداوم آب با بدن آرامش و سلامت روانی نیز حاصل می‌شود. راه رفتن در آب برای کسانی که اضافه وزن یا پا درد دارند راحت‌تر است. مبتلایان به آرتروز و افراد کم‌تحرک و کسانی که ضعف ماهیچه‌های پا آزارشان می‌دهد یا سالخورده هستند می‌توانند از آب‌درمانی بهره فراوان ببرند. آب‌درمانی باید تحت‌نظر پزشک صورت گیرد.

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *