حرکات کششی برای گردن

 

حرکات کششی در مقایسه با تمرین‌های قدرتی و استقامتی از نرمی بیشتری برخوردارند. کشش‌های آهسته و آرام همراه با تنفس عمیق و منظم (البته اگر قبل از شروع حرکات انجام شود)‌ باعث می‌شود عضلات شما آمادگی لازم را برای فعالیت‌های شدیدتر پیدا کنند و در اصطلاح گرم شوند. علاوه بر آن، انجام حرکات کششی پس از اتمام تمرین‌ها به سرد شدن عضله کمک و از بروز آسیب و گرفتگی جلوگیری می‌کند.

برای انجام حرکات کششی لازم نیست حتما از کشش‌های پیچیده و سنگین استفاده کنید و بیش از اندازه عضلات خود را تحت کشش قرار دهید. پس از چند روز انجام حرکات کششی می‌توانید اثرات این کار را در عضلات خود احساس کنید. اگر ابتدا نتوانستید عضلات را به حد مطلوب بکشید نگران نباشید، چرا که به مرور این توانایی را کسب خواهید کرد.

 

حرکت اول: با یک دست، مچ دست دیگر را در پشت کمر بگیرید. حالا به‌آهستگی گردن خود را به سمت دستی که با‌ آن دست دیگر را گرفته بودید خم کنید. دقت داشته باشید در طول انجام حرکت نباید شانه‌های خود را حرکت دهید. ۱۰ ثانیه در حالت کشش صبر کنید و سپس به نقطه شروع برگردید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

 

حرکت دوم: به پشت دراز بکشید. پاها را بالا بیاورید و از روی سر خود عبور دهید و بالای سر روی زمین بگذارید. برای انجام این کار می‌توانید از دست‌ها نیز کمک بگیرید و آنها را روی کمرتان قرار دهید تا از بدنتان حمایت کنند. این حرکت را ۵ بار انجام دهید. در صورت آسیب‌دیدگی کمر یا گردن این حرکت را انجام ندهید.

حرکت سوم: به پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید و کف پاها را روی زمین بگذارید. دست‌ها را پشت سر ببرید و به آرامی سر خود را به سمت زانوها نزدیک کنید (بدون آن که سایر قسمت‌های بدنتان حرکت کنند)‌. این حرکت را ۱۰ بار به آهستگی انجام دهید.

منبع: جام جم- المیرا یزدانخواه

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *