قارچ فشار خون را متعادل می کند.

مواد لازم برای ۲ نفر:

کلم‌پیچ: ۲ برگ

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

قارچ (ورقه شده)‌: ۳ عدد

آویشن (خرد شده)‌: نصف قاشق چایخوری

سیر (خرد شده)‌: ۲ عدد

نمک و فلفل: به مقدار لازم

نان باگت (خرد شده)‌: به مقدار لازم

پنیر پیتزا یا پارمزان: یک دوم قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ: یک عدد

شیر کم‌چرب: دو سوم استکان کوچک

طرز تهیه: در یک ظرف آب بریزید و بگذارید تا بجوشد. سپس کلم را داخل‌آن بریزید، نمک بزنید و بگذارید تا کلم کاملا نرم شود. سپس در آب سرد بگذارید و بعد آبکشی کرده و پس از خرد کردن، کنار بگذارید.

درون یک تابه روغن بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. سپس قارچ و آویشن را داخل آن بریزید و کمی تفت دهید. نصف سیر را نیز با آن مخلوط کنید و بعد نمک و فلفل آن را اندازه کنید. حدود یک تا ۲ دقیقه هم بزنید. وقتی قارچ کمی نرم شد، کلم‌های خرد شده را به آن اضافه کنید. حدود ۵ دقیقه تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید. ظرف فر را چرب کنید و مواد را به طور کامل در تمام سطح ظرف پخش کنید. سپس نان باگت را به قطعات کوچک خرد کنید و با بقیه سیر‌ها مخلوط کنید و روی سطح مواد بریزید. سپس پنیر را نیز به همین صورت روی سطح مواد بریزید.

در یک کاسه تخم‌مرغ و شیر را با هم مخلوط کنید و کمی نمک و فلفل به آن بزنید. حدود ۱۰ ـ ۵ دقیقه قبل از این که ظرف را درون فر بگذارید، مخلوط تخم‌مرغ و شیر را روی تمام مواد درون ظرف بریزید تا خرده‌های نان، آن را جذب کند. سپس ظرف را درون فر بگذارید. حدود ۵۰ ـ ۴۰ دقیقه غذای شما آماده است. آن را گرم سرو کنید.

قارچ‌ها از تنوع بسیاری برخوردارند و از گذشته‌های دور به عنوان یک منبع غذایی مفید مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. از قارچ برای تهیه انواع سوپ، سالاد و ساندویچ استفاده می‌شود.

۸۰ تا ۹۰ درصد قارچ از آب تشکیل شده و مقدار کالری آن بسیار اندک است. همچنین چربی و نمک آن کم و ۸۰ تا ۱۰ درصد آن فیبر است. به همین سبب قارچ یک منبع غذایی بسیار مفید برای کسانی است که از رژیم‌های غذایی کاهش وزن استفاده می‌کنند. علاوه بر آن قارچ منبع خوبی از پتاسیم است. این ماده معدنی در کاهش فشار خون بالا و کم کردن خطر سکته مغزی موثر است. ریبوفلاوین، نیاسین و سلنیوم نیز در قارچ یافت می‌شود.

سلنیوم یک آنتی‌اکسیدان است که به همراه ویتامین E رادیکال‌های آزاد سمی را در بدن خنثی می‌کند. در ضمن مصرف سلنیوم در مردان می‌تواند تا ۶۵ درصد از خطر ابتلا به سرطانی پروستات بکاهد.

از دیگر نکات مثبتی که قارچ را به یک منبع غذایی خوب برای افراد چاق تبدیل می‌کند، کلسترول و قند پایین در کنار پروتئین کافی است. هر پیمانه قارچ (۷۰ گرم)‌ حاوی ۱۵ کالری انرژی به همراه یک گرم فیبر، ۲ گرم کربوهیدارت، ۲ گرم پروتئین، ۲ درصد ویتامین C و ۲ درصد آهن است.

جام جم

این نوشته در اخبار تغذیه, خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها, دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی, سلامتی و رژیم غذایی-بهداشت و سلامت تغذیه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *