حرکاتی برای تقویت عضلات شکم(قسمت اول)

یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن انتخاب کنید، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب است. اما اگر بخواهید پس از سوزاندن چربی، ظاهری متناسب داشته باشید، باید همراه با رژیم غذایی به انجام حرکات ورزشی بپردازید تا عضلات شما ورزیده شوند و ظاهر زیبایی پس از سوختن چربی‌ها به بدنتان بدهند. یکی از نقاطی که حجم زیادی از چربی در آن جمع می‌شود، شکم است. برای آن که پس از سوزانده شدن چربی شکم عضلات شکمی ظاهر مناسبی داشته باشد،‌ می‌توانید حرکات زیر را همراه با رژیم غذایی به کار بندید.

حرکت اول: همانند حرکت شنا روی زمین قرار بگیرید، اما روی ساعدهای خود تکیه کنید. آرنج‌های شما باید زیر سینه قرار بگیرند و انگشتان دست باید رو به سمت یکدیگر و زیر صورت باشند. سعی کنید مدتی را به همین حالت سپری کنید. برای شروع ۱۵ تا ۲۰ ثانیه کافی است. می‌توانید به مرور این مدت را افزایش دهید.

 

حرکت دوم: پاهای خود را زیر یک جسم ثابت قرار دهید تا هنگام انجام حرکت، نیمه تحتانی بدن شما ثابت باشد. حالا بدن خود را بالا بیاورید و به محض آن که کمرتان از زمین جدا شد دست‌ها را در طرفین بدن دراز کنید. سپس به سمت راست بچرخید و در همین هنگام دست چپ را روی دست راست قرار دهید و به نقطه شروع بازگردید و حرکت را مجددا در جهت عکس تکرار کنید. این حرکت را ۱۰ بار در هر سمت انجام دهید.

حرکت سوم: به پشت روی زمین دراز بکشید و زانوها را خم کرده و کف پاها را روی زمین قرار دهید. دست‌ها را به حالت ضربدری روی سینه قرار دهید. حالا بدن خود را به سمت بالا (نه جلو) حرکت دهید و سپس به روی زمین برگردانید. باید بتوانید انقباض را در عضلات شکم حس کنید. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.

جام جم- المیرا یزدانخواه

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *