بستنی پخته بخورید

آیا تا به حال چیزی درباره بستنی پخته شده شنیده‌اید؟ برخلاف آنچه تصور می‌کنید این بستنی، بستنی‌ای نیست که در یک روز گرم تابستانی در معرض تابش نور خورشید آب شده باشد و شما آن را به اصطلاح بستنی پخته شده بنامید، بلکه این بستنی، نوعی دسر تهیه شده از بستنی و کیک اسفنجی است که در فر پخته می‌شود اما از آنجا که در دستور تهیه آن از یک ترفند ساده استفاده می‌شود، بستنی‌ای که برای تهیه این دسر به کار می‌رود، آب نمی‌شود.

 برای درست کردن این دسر و آشنایی با آنچه در این فرآیند اتفاق می‌افتد به ۳ یا ۴ تخم‌مرغ بزرگ، بستنی وانیلی، یک کیک اسفنجی کوچک، نصف لیوان شکر و مقداری فویل آلومینیومی نیاز دارید. سفیده و زرده تخم‌مرغ‌ها را جدا کنید. سفیده تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی ریخته و خوب هم بزنید. در این مرحله بتدریج شکر را به سفیده تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و به هم زدن این ترکیب ادامه دهید تا موادی که در ظرف ریخته‌اید شفاف شود. سطح سینی فر را با آلومینیوم بپوشانید. کیک اسفنجی کوچکی که انتخاب کرده‌اید را روی سینی قرار داده و سپس به کمک پیمانه مخصوص، مقداری از بستنی وانیلی را به شکل یک توپک کوچک برداشته و در ترکیب تخم‌مرغ و شکر قرار دهید تا لایه‌ای از این ترکیب روی بستنی را بپوشاند.

سپس بستنی را از این ترکیب خارج کرده و روی کیک قرار دهید. سپس سینی فر را داخل فری که آن را از قبل تا دمای حدود ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید، قرار دهید. حدود ۵ دقیقه بعد آن را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود. به‌رغم این‌که بستنی را داخل فر حرارت داده‌اید، آب نشده است. این دسر خوشمزه را بخورید و از طعم آن لذت ببرید.

به نظر شما چه عاملی مانع آب شدن بستنی می‌شود؟ به نظر شما اگر ترکیبی از سفیده تخم‌مرغ و شکر روی بستنی قرار نگیرد، بازهم بستنی پس از قرار گرفتن در فر به همین شکل باقی می‌ماند؟ فکر می‌کنید نوع بستنی نیز در این فرآیند تاثیرگذار باشد؟ چرا بستنی در دمای بالا آب نمی‌شود؟

بی‌شک، رمز این کار در ترکیب سفیده تخم‌مرغ و شکر نهفته است. با هم زدن سفیده تخم‌مرغ و شکر، تعداد زیادی حباب هوا ایجاد می‌شود که در این ترکیب به دام افتاده و همچون پوششی سطح بستنی را می‌پوشاند. وقتی توپک بستنی را در این ترکیب قرار می‌دهید حباب‌های هوا پوشش محافظی را در سطح این توپک که با پیمانه جدا کرده‌اید ایجاد می‌کند و مانع از نفوذ هوای گرم به داخل بستنی شده و در نتیجه از آب شدن آن جلوگیری می‌کند. با استفاده از این راهکار ساده نه تنها موجب شگفتی همه می‌شوید بلکه دسری از کیک و بستنی تهیه می‌کنید که بسیار خوشمزه است و همه از خوردن آن لذت می‌برند.


این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *