وقتی ترش می کنید این کارها شما را نجات می دهد.

وقتی ترش می کنید این کارها شما را نجات می دهد

برگشت غذا از معده به مری یا به اصطلاح برگشت اسید به دهان، ترش کردن پشت جناغ سینه و دردهای سوزشی در ناحیه قلب از جمله مشکلاتی است که گریبان بسیاری از انسان ها را می گیرد و سن و سال هم نمی شناسد اما ممکن است بیشتر سراغ سالمندان برود؛ برای همین باید درباره این حالت، اطلاعات کاملی داشته باشید. مشکل سوزش پشت جناغ سینه زمانی رخ می دهد که اسیدمعده از دریچه فوقانی معده که عملکرد مناسبی ندارد به سمت بالا و داخل مری برمی گردد، احساس ناراحت کننده و آزاردهنده ای است اما اگر این حالت دائمی شود، می تواند یک خطر کاملا جدی برای سلامت انسان باشد. دکتر مهمت اوز، پزشک معروف و همکار برنامه تلویزیونی اپرا در این باره می گوید: «اسید معده که به سمت مری برمی گردد دیوار محافظ مری و سلول های پوشاننده آن را مورد تهاجم قرار می دهد و باعث بروز التهاب و بعد زخم های مری می شود. در صورتی که بافت محافظ کاملا از بین برود احتمال بروز هر عارضه ای، حتی سرطان وجود دارد اما شما می توانید با چند راهکار ساده در مقابل این مشکل ایستادگی کنید.»

در این مطلب شما می توانید راهکاری ساده اما عملی دکتر اوز، برای غلبه بر این مشکل را بخوانید و به کار بگیرید.

● یک دلیل دیگر برای لاغری

برگشت غذا بیشتر در چاق ها رخ می دهد

 

کم کردن وزن و داشتن وزنی متناسب، یکی از اصلی ترین راه های غلبه بر مشکل برگشت اسید و سوزش پشت جناغ سینه است؛ در مطالعه ای که در دانشگاه کلرادو روی بیش از ۱۰ هزار زن و دختر انجام گرفت مشخص شد در زنانی که اضافه وزن و چاقی مفرط دارند میزان بروز سوزش پشت جناغ سینه و برگشت غذا بیشتر از زنانی است که دارای وزن مناسب هستند. در تحقیق دیگری که در لوئیزیانا صورت گرفت مشخص شد افرادی که طی سال ها دچار اضافه وزن بوده اند و شاخص توده بدنی آنها (BMI) طی سال ها افزایش یافته، میزان برگشت اسید با افزایش BMI ارتباط مستقیمی داشته است.

در مطالعه ای که در انگلستان روی بیش از ۳۵۰ مرد و ۳۰۰ زن دچار مشکل برگشت اسید صورت گرفت مشخص شد کاستن ۵ کیلوگرم از وزن افراد دارای اضافه وزن باعث نصف شدن تعداد دفعات برگشت اسید و سوزش پشت جناغ سینه طی یک ماه شد.

پرشین پرشیا

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *