شش انداز گیلانی

مواد اولیه
بادمجان قلمی: ۴ تا ۵ عدد

مغز گردو : ۲۵۰ تا ۳۰۰گرم

رب انار: یک تا ۲ قاشق(با رب انار ترش خوشمزه تر می شود)
پیاز سرخ کرده :۲ تا ۳ قاشق( ۱ عدد بزرگ)

نمک وفلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه :

بادمجان ها را پوست کنده  مربعی  به اندازه یک بند انگشت خرد کنید   روی آنها نمک پاشیده در آبکش  یکی دو ساعتی  گذاشته تا آب تلخش  در آید وتلخی اش گرفته شود بعد با دست  فشارش  دهید می توانید با دستمال تمیز خشکش کرده سپس  در روغن سرخ  کنید .پیاز را خرد کرده با کمی زردچوبه  تفت داده تا طلایی شود بعد گردو را به آن اضافه کرده ( گردو را هم ۲ بار چرخ یا میکس کنید تا نرم شو)دوباره کمی تفت دهید.

 نمک و فلفل و رب انار را هم  اضافه کرده . سپس  ۲ تا ۳ پیمانه آب  سرد  اضافه کرده بگذارید تاخورشت به روغن بیفتد.سعی کنید از اول آ ب خورشت زیاد نباشد .تا بتوانید در وسط های پخت یکی  دو بار  تکه  کوچک یخ در آن بیندازید تا خورشت شما بیشتر به روغن بیفتد. و روی  حرارت ملایم بگذارید تا خورشت  تقریبا جا بیفتد و گاهی آرام بهم بزنید تا خورشت ته نگیرد.
وقتی خورشت کمی  جا افتاد بادمجانها ی سرخ شده را به آن اضافه کنید چند جوش کوچک که زد  و بادمجان  ها که پخت خورشت شما آماده است مواظب باشید که بادمجانها له نشوند . این خورشت کمی آبدار است.
 
نوش جان

این نوشته در خورشتها, غذاهای سنتی و محلی ایران ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to شش انداز گیلانی

  1. faridehsetak می‌گوید:

    خیلی ممنون برای راهنمائی های شما لطفا” برای من طرز تهیه خورش مرغ ترش را ارسال بفرمائید از همکاری شما کمال تشکر را دارد و لطفا” بفرمائید در صورت نداشتن سبزیجات شمالی از چه سبزی دیگری میتوان استفاده کرد. متشکرم دوست خوب

    • adineh می‌گوید:

      با درود و تشکر از انری مثبتی که دادید ممنون از محبت شما .در وبلاگم این خورشت هست لطفا search
      کنید می بینید. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *