۹ روش آسان برای داشتن یک شکم صاف

با این  نرمش‌‌ها به آسانی می‌توانید صاحب یک شکم صاف، سفت و متناسب شوید. شما می‌‌توانید تعدادی از این‌ها را به برنامه روزانه‌تان تبدیل کنید.

برقصید:

هرنوع رقصی که در آن تحرک زیاد باشد برای سوزاندن چربی و کالری عالی است(حدود ۴۰۰کالری درساعت). در ضمن رقص یک ورزش مناسب برای کمر و پهلوها هم به
حساب می‌آید.

صندلی‌تان را با یک توپ فیتنس عوض کنید:

شاید کمی احمقانه به نظر بیاید ولی نشستن روی توپ فیتنس به جای صندلی موقع تماشای تلویزیون باعث می‌شود شما شکمتان را سفت نگه دارید. برای حفظ تعادل و ثابت ماندن روی توپ باید از عضلات شکم استفاده کنید.

درازنشست:

حتماً قبلاً هم درباره درازنشست زیاد شنیده‌اید. این نرمش برای ازبین بردن شلی شکم موثر است. شاید بلافاصله تغییرات را نبینید، هربار حداقل ۱۰ الی ۲۰ درازنشست بزنید. بهتر است همیشه دست‌هایتان را کنار گوش‌ها نگه دارید و زیر سرتان نگذارید تا به گردن و پشت فشار زیادی وارد نشود.

حلقه معکوس:

اگر انجام درازنشست برایتان سخت است، به جای آن حلقه معکوس را امتحان کنید. این حرکت به مراتب آسانتر و به همان میزان موثر است. روی زمین دراز بکشید و دست‌هایتان را کنارتان روی زمین بگذارید. به کمک عضلات شکم باسن خود را از روی زمین بلند کنید درحالی که دست‌ها، بازوها و کتف‌هایتان همچنان روی زمین قرار دارند. چند ثانیه خودتان را نگه دارید و بعد به آرامی دوباره پایین بیایید. هربار حداقل ۱۵ تا ۲۰ مرتبه این حرکت را انجام دهید.

یوگا:

یوگا فقط مخصوص آدم‌های خاص نیست، هر کسی با هر شرایط بدنی می‌تواند این ورزش را انجام دهد. یوگا برای سفت کردن همه قسمت‌های بدن خصوصاً شکم بسیار موثر است زیرا تمرین تنفسی که انجام می‌شود عضلات شکم را درگیر می‌کند، و درضمن طرز ایستادن شما را اصلاح می‌کند. و درست ایستادن هم منجر به داشتن شکم صافتر می‌شود.

به طرز ایستادن خود توجه کنید:

برای صاف نگه داشتن شکمتان باید سعی کنید عضلات پشتتان را هم محکم نگه دارید تا به عضلات اطراف کمر و پهلو کمک کنند. بدین وسیله ستون مهره‌ها هم محفاظت می‌شود، پس صاف بایستید و عضلات پشت و شکم خود را شق و رق نگه دارید.

 

دراز نشست مورب:

بعد از مدتی که درازنشست انجام بدهید، متوجه می‌شوید که انجام این حرکت برایتان بسیار راحت شده است اما به جای کنار گذاشتن آن یا بیشتر کردن تعداد، این حرکت را کمی متفاوت‌تر بزنید. دست‌هایتان را کنار گوش‌ها نگه دارید و خودتان را به آرامی بلند کنید سپس بدنتان را خم کنید(از کمر، نه از پشت یا شانه) و سعی کنید زانوهایتان را با آرنج مخالف لمس کنید. برای مثال آرنج راست شما بالا می‌آید و درجهت مخالف زانوی چپ را لمس می‌کند، سپس دوباره به وضعیت اول برمی‌گردید. این حرکت را برای هر طرف ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید.

 

انگشت‌های پا را لمس کنید:

اگر از درازنشست خسته شده‌اید این تمرین را به جایش امتحان کنید. روی زمین دراز بکشید و بازوها را به سمت سقف بالا نگه دارید. به آهستگی خود را به سمت بالا و جلو هدایت کنید تا جایی که دست‌هایتان به سمت انگشت‌های پا نشانه روند و اگر می‌توانید سعی کنید انگشت‌ها را لمس کنید. سپس دوباره به وضعیت مستقیم برگردید ولی به آرامی این کار را بکنید تا عضلات کمی کشیده شوند. ۱۵ تا ۲۰ بار تکرار کنید.

شکمتان را تو نگه دارید:

اگر برای ورزش احساس تنبلی می‌کنید، این نرمش خیلی ساده است. تو نگه داشتن شکم به تنهایی، در حال راه رفتن یا وقتی منتظر اتوبوس ایستاده‌اید، به سفت شدن شکم خیلی کمک می‌کند.

.http://www.iranianclinic.com

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to ۹ روش آسان برای داشتن یک شکم صاف

  1. مونا می‌گوید:

    سلام وخسته نباشید به شما.مطالبتون خیلی جذاب وخوب هستن ولی من مشکلی دارم من باوجودانجام ورزشهای مختلف ورزیم های گوناگون هنوزنتوانستم به وزن ایده ال خودبرسم.خواهشمندم منوراهنمایی کنید

  2. adineh می‌گوید:

    با درود
    برای رسیدن به هر چیز باید نا امید نشد و این کار زمان بر است.باید ناامید نشوید .
    با بهترین آرزوها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *