حرکاتی برای تقویت عضلات گردن

گردن ما توسط تعداد زیادی ماهیچه کوچک حمایت می‌شود و در واقع این ماهیچه‌ها هستند که باعث حرکت گردن به طرفین می‌شوند. گاهی اوقات این ماهیچه‌ها دچار گرفتگی یا پارگی و درنتیجه باعث اختلال در حرکات گردن می‌شوند. حرکات ناگهانی گردن و وضعیت نامناسب آن هنگام خواب یا حین کار از علل گرفتگی‌های گردن به شمار می‌روند. گرفتگی گردن با درد هنگام حرکت دادن گردن، سفت شدن عضلات ناحیه و سردرد همراه است. برای پیشگیری از گرفتگی گردن باید عضلاتی قوی و ورزیده داشته باشید و اگر دچار خستگی گردن هنگام کار شدید مدتی استراحت و از حرکات ورزشی استفاده کنید.

حرکت اول: روی صندلی بنشینید و گردن، شانه‌ها و بالاتنه را در یک راستا حفظ کنید. ابتدا به آهستگی گردن خود را به سمت راست بچرخانید و اگر در این هنگام دردی احساس کردید، گردن را در همانجا نگه دارید. سپس به نقطه شروع برگردید. کمی استراحت کنید و این بار گردن را به سمت چپ بچرخانید. این حرکت را در هر سمت ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت دوم: روی صندلی بنشینید و به روبه‌رو نگاه کنید. کف دست خود را روی پیشانی قرار دهید و سر خود را به کف دست فشار دهید. ۵ ثانیه در همین حالت بمانید و بعد به حالت استراحت برگردید. این حرکت را ۳ نوبت در روز و در هر نوبت ۵ بار تکرار کنید.

حرکت سوم: مانند حرکت قبل روی صندلی بنشینید. سر خود را به سمت راست خم کنید طوری که گوش راست شما تا جایی که دردی را احساس نکند به شانه راست نزدیک شود. سپس سر خود را در جهت مخالف روی شانه چپ خم کنید. دقت داشته باشید که هنگام این حرکت نباید سر را بچرخانید یا شانه خود را بالا بیاورید. این حرکت را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.المیرا یز دا نخواه

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to حرکاتی برای تقویت عضلات گردن

  1. مسعود می‌گوید:

    با سلام .عالی بود خوشحال میشم که بتونم شما رو در نیل به اهدافتون یاری کنم
    بدرود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>