این فواید پیاده روی را نمی دانید

در زنان یائسه‌ای که هر روز پیاده‌روی می‌کنند، تراکم استخوان بالاتر است.

'‎این فواید پیاده روی را نمی دانید----------------------------------در زنان یائسه‌ای که هر روز پیاده‌روی می‌کنند، تراکم استخوان بالاتر است.بر اساس مطالعات محققان آمریکایی 150 دقیقه پیاده‌روی در هفته و کاهش 7 درصد از وزن بدن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 58 درصد کاهش دهد. همچنین مشخص شد که مرگ و میر افرادی که بیش از 3 کیلومتر در روز راه می‌روند، به نسبت سایر افراد به میزان قابل توجهی کمتر است. پژوهش‌ دیگری نشان داد، در افرادی که بیش از سه ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب 35 درصد کمتر است.در مطالعه ای که رابطه میان عملکرد ادراکی و پیاده‌روی مورد بررسی قرار گرفت مشخص شد، زنانی که حداقل 5 ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، کمتر به زوال عقل مبتلا شده و توانایی شناختی آنها نسبت به سایر افراد بسیار بیشتر است.در مطالعات دیگری مشاهده شد در زنان یائسه‌ای که هر روز پیاده‌روی می‌کنند، تراکم استخوان بالاتر بوده و خطر پوکی استخوان به مراتب کمتر از زنان بی تحرک است.پیاده روی به بهبود افسردگی نیز کمک می کند. بر اساس مطالعات انجام شده در انگلیس پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه و 3 تا 5 بار در هفته و به مدت 12 هفته متوالی، تا 47 درصد علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.گروه دیگری از مطالعات حاکی از این است زنانی که در هفته حداقل 1.5 ساعت پیاده‌روی می‌کنند، 18 درصد کمتر به سرطان سینه و روده بزرگ مبتلا می‌شوند.  همان طور که می دانید پیاده روی علاوه بر همه فوایدی که در حفظ سلامتی بدن دارد، اگر به طور مستمر و منظم انجام گیرد موجب کنترل وزن و تناسب اندام نیز می شود.---------------------------------------------------------------------------بر اساس آخرین تغییرات فیس بوک، اگر گزینه Get Notification را تیک نزده باشید بسیاری از اخبار این پیج را از دست خواهید داد.برای دریافت کلیه اخبار این پیج، بعد از لایک کردن و پس از چند ثانیه یک لیست سه گزینه ای زیر Like ظاهر خواهد شد که می بایست گزینه Get Notification تیک زده شود.---------------------------------------------------------------------------‎'

بر اساس مطالعات محققان آمریکایی ۱۵۰ دقیقه پیاده‌روی در هفته و کاهش ۷ درصد از وزن بدن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا ۵۸ درصد کاهش دهد. همچنین مشخص شد که مرگ و میر افرادی که بیش از ۳ کیلومتر در روز راه می‌روند، به نسبت سایر افراد به میزان قابل توجهی کمتر است. پژوهش‌ دیگری نشان داد، در افرادی که بیش از سه ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب ۳۵ درصد کمتر است.

در مطالعه ای که رابطه میان عملکرد ادراکی و پیاده‌روی مورد بررسی قرار گرفت مشخص شد، زنانی که حداقل ۵ ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، کمتر به زوال عقل مبتلا شده و توانایی شناختی آنها نسبت به سایر افراد بسیار بیشتر است.

در مطالعات دیگری مشاهده شد در زنان یائسه‌ای که هر روز پیاده‌روی می‌کنند، تراکم استخوان بالاتر بوده و خطر پوکی استخوان به مراتب کمتر از زنان بی تحرک است.

پیاده روی به بهبود افسردگی نیز کمک می کند. بر اساس مطالعات انجام شده در انگلیس پیاده‌روی به مدت ۳۰ دقیقه و ۳ تا ۵ بار در هفته و به مدت ۱۲ هفته متوالی، تا ۴۷ درصد علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.

گروه دیگری از مطالعات حاکی از این است زنانی که در هفته حداقل ۱٫۵ ساعت پیاده‌روی می‌کنند، ۱۸ درصد کمتر به سرطان سینه و روده بزرگ مبتلا می‌شوند. همان طور که می دانید پیاده روی علاوه بر همه فوایدی که در حفظ سلامتی بدن دارد، اگر به طور مستمر و منظم انجام گیرد موجب کنترل وزن و تناسب اندام نیز می شود.

 

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *