حل ۵ مشکل معمول موهایمان

مجله سیب سبز: هر مویی برای حالت گرفتن مشکل خاصی دارد؛ یکی وز می‌شود، دیگری حالت نمی‌گیرد و آن یکی کدر و بی‌رنگ است. همه اینها موانعی هستند که نمی‌گذارند موها آن‌طور که باید زیبا به نظر برسند. این مشکل‌ها گاهی چندان آزاردهنده نیستند اما زمان‌هایی مثل روزهای عید نوروز که همه دوست دارند زیباتر از همیشه باشند، می‌توانند حسابی اعصاب را به هم بریزند؛ ما در میان مشکلاتی که ممکن است برای موها پیش بیاید ۵ مشکل رایج‌تر را انتخاب کرده‌ایم و راه‌های پیشگیری و برخورد با آنها را برای‌تان آورده‌ایم.

مشکل شماره۱

حالت نگرفتن موها

اگر موهای‌تان حالت نمی‌گیرند قفط شما نیستید خیلی‌ها  این مشکل حسابی آزارشان می‌دهد، اینکه موهای‌شان صاف روی سرشان می‌ریزد و هیچ حالتی را قبول نمی‌کند، احتمالا برای‌تان پیش آمده که با هزار زحمت حالتی به آن داده‌اید ولی بعد از مدت کوتاهی دوباره آن حالت از بین می‌رود و شما با موهای صاف و بی‌حالت‌تان تنها می‌مانید، می‌توانید با استفاده از یک روش  و محصولاتی مناسب این مشکل را حل کنید. مثلا باید بدانید روغن موها را شل و بی‌حالت می‌کند به همین دلیل بسیار مهم است که سبوم  و چربی روی پوست کف‌سر را تا حد ممکن کم کنید. به دنبال شامپویی باشید که حاوی مواد پاک‌کننده‌ای چون رزماری و عصاره مرکبات(مثل پرتقال) یا روغن درخت چای باشد، موهای‌تان را روزانه با آن بشویید و از کاندیشنر هم استفاده نکنید. اگر نوک موهای‌تان خشک شد، می‌توانید کمی‌کاندیشنر حجم‌دهنده به نوک موها بزنید تا خشکی آنها را بگیرید. همچنین وقتی موهای‌تان هنوز نم‌دار است روی ریشه‌ها یک اسپری حجم‌دهنده بزنید تا کمی‌ موها پف کند بعد سرتان را به سمت پایین بگیرید و در حالی که موهای‌تان آویزان است موها را با سشوار خشک کنید. با این کار کمی‌به موها حجم می‌دهید تا دیگر خیلی بدون حالت به کف سر نچسبد.

مشکل شماره۲

وقت کم برای حمام و حالت دادن موها

گاهی پیش می‌آید که خیلی عجله دارید و اصلا وقت حمام رفتن ندارید ولی موهای‌تان کثیف و به هم چسبیده است و باید به نوعی آنها را پف دهید، در این مواقع چاره‌ کار استفاده از شامپوی خشک است. در داروخانه‌ها اسپری‌هایی به نام شامپوی خشک وجود دارد و هنگامی‌که وقت ندارید می‌توانید آن را به موها اسپری کنید.

درون آن موادی وجود دارد که چربی و کثیفی‌ها را جذب می‌کند و درنتیجه موها تمیز به نظر می‌رسند.  برای این کار باید موها را از فرق سر باز کنید و سپس به ریشه موها شامپوی خشک را اسپری کنید و بعد ریشه‌ها را ماساژ دهید، درنهایت با برس‌ گرد موها را سشوار بکشید تا هم شامپوها از بین بروند و هم موها دوباره پف کنند و حالت بگیرند.  اگر می‌ترسید بعد از اینکه وقت زیادی را صرف حالت دادن موهای‌تان کردید بعد از چند ساعت همه حالت‌ها از بین برود باید بدانید چاره کار شما استفاده از شامپوهای خشک است تا چنان به نظر برسید که انگار تازه از حمام آمده‌اید و به موها حالت داده‌اید.

مشکل شماره۳

کدری و بدرنگی موها

وقتی کوتیکول خارجی موها به‌دلیل استفاده از مواد شیمیایی یا دستگاه‌های حالت‌دهنده داغ، آسیب می‌بیند و ساقه موها پر از خلل و فرج بسیار ریز می‌شود، در نتیجه رنگ مو به خوبی در ساقه موها نفوذ نمی‌کند و هنگام دوش گرفتن این رنگدانه‌ها شسته می‌شوند. علاوه بر این محصولات حالت‌دهنده نیز می‌توانند موها را کدرتر کنند. شما می‌توانید با استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، تاحدی این کدری و بدرنگی موها را کاهش دهید چرا که این شامپوها باعث می‌شوند رنگدانه‌ها روی سطح ساقه موها بنشینند اما این رنگ دوام چندانی ندارد و به زودی موهای شما دوباره کدر و بدرنگ می‌شود. همچنین سعی کنید از محصولات حالت دهنده‌ای استفاده کنید که جاذب‌ها و فیلترهای اشعه فرابنفش خورشید دارند چون مانع از این می‌شوند که نور خورشید رنگ موها را از بین ببرد. شستن سر با آب‌های آهکی نیز همین مشکل را ایجاد می‌کندپس برای درخشان کردن موهای کدر باید به آب آبکشی هم توجه کرد.

مشکل شماره۴

موهای همیشه چرب

موهای همیشه چرب از آن دست مشکلات رایجی است که خیلی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اینکه همیشه موهای‌شان چرب است و حمام رفتن هم چندان کمکی نمی‌کند. اول از همه بگوییم که بهتر است از یک شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده کنید چون این نوع شامپوها عاری از هرگونه روغن‌های سنگین و سیلیکون هستند. هفته‌ای یک‌بار از یک شامپو با قدرت پاک‌کنندگی زیاد استفاده کنید. همچنین بهتر است زیاد از نرم‌کننده استفاده نکنید و فقط روی ساقه موها و پایین موها از نرم‌کننده استفاده کنید. تا جایی هم که می‌توانید از دوش خیلی گرم پرهیز کنید چون غدد چربی را تحریک می‌کند و در نتیجه چربی بیشتری ترشح شده و موها زودتر چرب می‌شوند، بهتر است به یک دوش آب ولرم اکتفا کنید. همچنین هر زمان خواستید موهای‌تان را حالت دهید ۲ حالت دهنده را فراموش نکنید؛ یکی اسپری‌های حجم‌دهنده و دیگری لوسیون‌هایی که موها را پف می‌دهند و ساقه موها را خشک می‌کنند. البته بهتر است نوع سبک این محصولات را استفاده کنید، این نوع محصولات به طور جداگانه روی هر تار مو را می‌پوشانند و در نتیجه موها ضخیم‌تر به نظر می‌رسند.

مشکل شماره ۵

وز کردن موها

بهترین درمان، پیشگیری است. باید دست‌ به کار شوید و پیش از به وجود آمدن وزها، آنها را از بین ببرید.

یک روز بدون وز

۸ صبح: هنگام دوش گرفتن حتما از شامپو و کاندیشنری استفاده کنید حاوی مقدار زیادی مواد مرطوب‌کننده  مثل سیلیکون، پانتنول و شی‌باتر تا روی کوتیکول‌(لایه خارجی ) موها را بپوشاند و تمام منافذ آن را مسدود کند تا دیگر تارهای مو نتوانند رطوبت موجود در هوا را به خود جذب کنند و وز شوند. از تمام محصولاتی که دارای مواد حجم‌دهنده‌ای چون  پروتئین‌های گندم، برنج و ابریشم هستند، اجتناب کنید.

۸:۱۵ صبح: بعد از حمام موهای‌تان را با یک حوله بپوشانید و آرام و با ملایمت حوله را روی موها با دست فشار دهید تا آب روی موها جذب حوله شود. اگر حوله را به موها بکشید ممکن است کوتیکول موها آسیب ببیند و همین آسیب منجر به وز شدن موها می‌شود. بعد با یک شانه دندانه پهن گره‌خوردگی‌های موها را باز کنید.

۸:۲۰ صبح: در حالی که موها هنوز نم‌ دارند با مقدار زیادی حالت‌دهنده‌‌های کرمی‌ از ریشه تا نوک آنها را بپوشانید. ۸:۳۰ صبح: بعد از اینکه بیشتر از نصف موهای‌تان تقریبا خشک شد، با استفاده از یک برس گرد بزرگ می‌توانید به آنها حالت دهید، هنگام سشوار کشیدن بهتر است از نازل آن حتما استفاده کنید اما یادآوری می‌کنیم بهتر است سرسشوار هنگام خشک کردن به سمت پایین باشد.

۸:۴۵ صبح: اگر باتوجه به تمام دستورالعمل‌های فوق همچنان موهای‌تان کمی‌ وز کرد، چاره کار همان کرم ضد وزی است که روی موهای نم‌دارتان مالیدید. اما این بار لازم نیست مقدار زیادی از آن را استفاده کنید، کافی است کمی‌ از کرم را کف دست‌های‌تان بریزید و بعد به تمام موها از ریشه تا نوک بمالید. البته اگر موهایی زبر و فر دارید، می‌توانید به جای کرم از سرم‌های مخصوص استفاده کنید تا موها کمی هم ‌نرم شوند.

http://www.bartarinha.ir

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *