گرسنه هستید؟ انرژی ندارید؟ احساس خستگی می کنید؟ موز بخورید

گرسنه هستید؟ انرژی ندارید؟ احساس خستگی می کنید؟ موز بخورید. بله؛ این میوه زرد لذیذ به تمامی نیازهای در کمترین زمان ممکن پاسخ می گوید. هر عدد موز حاوی ۱۱۰ گرم کالری، ۳۰ گرم کربوهیدرات ، یک گرم پروتئین، سرشار از پتاسیم، ویتامین C، فیبر، منیزیوم، آهن، مواد معدنی و چربی های طبیعی است که می تواند تا ساعت ها مانع گرسنگی و خستگی ما بشود؛ اما اگر می خواهید موز با بدن انسان چه می کند و چه خواص بی نظیری در آن نهفته است با ما همراه باشید :

تنظیم کننده فشار خون
موز یکی از منابع سرشار از پتاسیم و سدیم است، موادی که می توانند کمک قابل توجهی به حفظ ثبات وضعیت فشار خون ما بکنند.بنا بر پیشنهاد کارشناسان؛ دریافت ۴ هزار و ۷۰۰ میلی گرم پتاسیم در طول روز برای بدن ضروری است.

کاهش خطر تنگی نفس
ویتامین B6، ماده ای که به وفور در موز وجود دارد و مولوکول‌ های آدنوزین تریفسفات(ATP) و آدنوزین منوفسفات را در بدن تولید می کند. حاصل چنین فرآیندی تنفس راحت، آرام و عملکرد خوب بافت های عضلانی برونش است. تحقیقات انجام شده نشان داده است، کودکانی که روزانه موز مصرف می کنند ۳۴ درصد کمتر به تنگی نفس و آسم مبتلا می شوند.

ویژگی ضد سرطانی
اگر عادت داشته باشیم هر روز یک عدد موز بخوریم خودمان را تا حد زیادی برابر بیماری سخت درمان سرطان بیمه کرده ایم.در واقع، ویتامین C موجود در این میوه موجب کاهش رادیکال های آزاد خون می شود، ترکیبات شیمیایی که همیشه از آنها به عنوان یکی از عوامل سرطان زا یاد می شود. به طور کلی، مصرف میوه و سبزیجات تا حد زیادی خطر ابتلا به انواع سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

کاهش وزن
موز میوه شیرینی است، به همین علت می تواند جایگزینی مناسب برای شکر باشد. یک موز متوسط تقریباً ۹۰ کالری دارد، یک چهارم مقدار کالری که شما با خوردن یک شکلات کاکائویی دریافت می کنید. علاوه بر این، فیبر موز موجب افزایش جذب آب بدن و کاهش سرعت هضم غذا می شود. در نتیجه شما دیرتر از حد معمول احساس گرسنگی می کنید و کمتر به سراغ خوراکی های چرب و شیرین می روید.اگر می خواهید وزن خودتان را کم کنید مصرف یک عدد موز قبل از ناهار را فراموش نکنید.

تقویت دید
نتایج مطالعات انجام شده نشان می دهد، زنان در طول روز به ۷۰۰ و مردان به ۹۰۰ میکروگرم ویتامین A نیاز دارند. اضافه کردن موز به سبد مواد غذایی در رفع این نیاز به شما کمک می کند. علاوه بر این، از آنجایی که موز مقادیر قابل توجهی آلفا کاراتونین را در خود جای داده است، ماده ای که در نهایت تبدیل به ویتامین A می شود در سالم ماندن، حفظ و تقویت چشم ها نقش قابل توجهی ایفا می کند.

https://www.darmankade.ir

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *