خواص تخم شربتی

استفاده از تخم شربتی در محلول آب یکی از بهترین مواد برای کم کردن وزن است دانه های

‎اسـرار خـوراکـی هـا‎'s photo.

ژلاتینی تخم شربتی بدون آنکه کالری داشته باشد تا مدت ها فرد را سیر نگه می دارد و به جای خوردن داروهای زیان آور برای کم کردن اشتها، می توان از تخم شربتی استفاده کرد.
مشکل دیگری که دامنگیر دنیا از جمله کشور ما شده فشار خون است که معمولاً بعد از خوردن غذا به ویژه غذاهای پر نشاسته، فشارخون بالا می رود و اگر تخم شربتی همراه غذا خورده شود مواد نشاسته ای به تدریج قند موجود در خود را آزاد می کنند و به این ترتیب شما به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز خواهید داشت.

آنهایی که از ورم معده یا دیگر ناراحتی های گوارشی رنج می برند خوردن تخم شربتی را می شودتوصیه کرد تخم شربتی دارای مقدار فراوانی پروتئین، آهن، پتاسیم و کلسیم است و در عین حال آنهایی که در جذب کلسیم مشکل دارند بدانند یک ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی باعث انتقال کلسیم به استخوان ها می شود.
فواید شگفت انگیز تخم شربتی
اگر تخم شربتی را در آب بریزید و نیم ساعت آن را رها کنید، خواهید دید که دانه های سیاه رنگ آن متمایل به خاکستری شده اند و ماده ی خمیری، لغزنده و ژل مانندی به جای مانده است؛ به همین دلیل، تخم شربتی برای شما مفید است زیرا در معده ی شما نیز چنین اتفاقی می افتد. تخم شربتی علاوه بر داشتن میزان بالایی از فیبر، محلولی ژله ای را تولید و به پاکسازی بدن کمک می کند. این ماده ی ژله ای با کند کردن فعالیت آنزیم ها بر روی کربوهیدرات ها، از تجزیه ی سریع آن ها در بدن جلوگیری می کند.
حدود ۲۰ درصد وزن دانه های به این کوچکی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و به همین دلیل، غذایی عالی برای مغز و قلب است. میزان امگا ۳ موجود در تخم شربتی، ۸ برابر ماهی سالمون است.

میزان کلسیم موجود در آن، پنج برابر شیر است.
• میزان ویتامین C موجود در آن، ۷ برابر پرتقال است.
• آهن موجود در آن، سه برابر اسفناج است.
• پتاسیم موجود در آن، دو برابر پتاسیم موجود در موز است.
• برای پوست، مو و ناخن ها مفید است.
• به تعادل گلوکز خون کمک می کند (برای بیماران دیابتی عالی است).
• جایگزین بسیار خوبی برای تخم مرغ است. تنها کافی است آن را با آب مخلوط کنید و ژله ی به دست آمده را به جای تخم مرغ، در غذاهای خود استفاده کنید.

اسـرار خـوراکـی هـا

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *