رنگ و روی خوب با کلم‌پیچ

کلم، حاوی مواد مغذی و ویتامین k است. این ویتامین کمک می‌کند خون لخته نشود؛

I Love Fruits &cocktails's photo.

همچنین خوردن کلم‌پیچ برای تیرگی دور چشم‌ها نیز مفید است و سایه‌های مرده دور چشم را از بین می‌برد. سطح ناکافی از آهن در رژیم غذایی باعث می‌شود شما رنگ‌پریده به نظر برسید؛ پس اگر می‌خواهید همیشه رنگ و روی خوبی داشته باشید، کلم‌پیچ را فراموش نکنید.

آجیل‌ها دوست شما هستند

این خوراکی‌ها سرشار از چربی‌های تک غیراشباعی هستند؛ بنابراین مصرف آنها میزان چربی‌های چنداشباعی تجمع‌یافته در بدن را کاهش می‌دهد. به این ترتیب این چربی‌ها در دیواره رگ‌ها رسوب نکرده و باعث بروز سکته قلبی نمی‌شوند. از طرفی با از بین رفتن چربی‌های اضافی، مشکل اضافه وزن نیز برطرف می‌شود.

گردو؛ غذای مغز

دکتر لیپمن می‌گوید: اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین E در گردو وجود دارد. گردو را به نام «غذای مغز» نیز می‌نامند و این فقط به‌خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان در آن است. برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم. گرچه فواید زیادی در آجیل پنهان است، بعضی‌ها به گمان اینکه آجیل باعث افزایش وزن می‌شود، از خوردن گردو و دیگر آجیل‌ها امتناع می‌کنند. ولی ثابت شده، افرادی که حداقل دو بار در هفته آجیل مصرف می‌کنند، احتمال افزایش وزن‌شان به‌مراتب کمتر از آنهایی است که اصلا آجیل مصرف نمی‌کنند. گردو، بهترین منبع منگنز و مس است. مطالعات نشان می‌دهد همه ما در روز به ۴/۱ فنجان گردو نیاز داریم.

I Love Fruits &cocktails
این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها, دانش تغذیه - وعده غذایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *