جایگزین طبیعی برای بروفن

ایبوپروفن یکی از رایج‌ترین مسکن‌های موجود در بازار است، اما این دارو مانند انواع

‎خانه پزشکی و سلامت ایرانیان‎'s photo.

داروهای شیمیایی عوارضی را به دنبال دارد. اما جایگزین آن چیست؟ مصرف مسکن‌ها روند صعودی داشته و اغلب مردم به راحتی از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما این مسکن‌های شیمیایی تا چه اندازه کارایی دارند؟ آیا اصلا ارزشش را دارد؟

مصرف مسکن‌ها در زنان بیشتر است. آن‌ها به جای مواد خوراکی طبیعی و حتی میوه، همیشه مسکن با خود حمل می‌کنند! اما این مسکن‌های شیمیایی از چه زمانی متداول شد؟ علاوه بر این مسئله، مسکن‌ها می‌توانند موقتا درد را آرام کنند، اما پس از چند ساعت دوباره آن درد خودش را به شما نشان می‌دهد. البته شاید بگویید که یک مسکن دیگر مصرف می‌کنید، ولی این رویه تا چه زمانی می‌خواهد ادامه داشته باشد؟!

مردم مثل نقل و نبات مسکن استفاده می‌کنند. این مسکن‌ها اما علاوه بر عدم ناتوانی در ساکت کردن دائم درد، عوارض نیز دارند. افرادی زیادی حتی برای درد‌های بسیار کوچک و البته دندان‌درد از آن‌ها استفاده می‌کنند. تقریبا اکثر پزشکان نیز هنگام مشاهده درد در بیمار، فورا به او ایبوپروفن و داروهای مشابه توصیه می‌کنند.

تحقیقات اما مضرات فراوان ایبوپروفن و مسکن‌های شیمیایی را تایید کرده و این داروها بهتر است حتی‌المقدور در شرایط عادی اصلا استفاده نشود. به جای آن می‌توان از زردچوبه به عنوان یک مسکن طبیعی استفاده کرد. افراد مسن نسبت به خواص زردچوبه آگاهی بیشتری دارند.

خواص زردچوبه و طرز تهیه ترکیب
این ادویه خوش رنگ هیچ عوارض جانبی نداشته و سرشار از پلی‌فنل است که می‌تواند انرژی زیادی تولید کند. در پژوهش‌ها مشخص شده که زردچوبه بیش از ۶۰۰ خاصیت دارد. زردچوبه برای از بین بردن التهاب داخلی و خارجی بدن بسیار کارآمد است.

جایگزین طبیعی برای ایبوپروفن

یک قاشق چایخوری زردچوبه، یک فنجان عسل و آب یک عدد لیموترش را داخل ظرفی شیشه‌ای ریخته و با قاشق هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. این محلول کاملا طبیعی را کنار بگذارید.

حال سه مرتبه در روز، یک فنجان آب گرم بنوشید. البته پیش از نوشیدن آن، هر بار یک قاشق از محلول طبیعی و آرامش بخش به آن یک فنجان آب گرم اضافه کنید.

نتیجه یک پژوهش علمی
بر اساس پژوهش منتشر شده در «ژورنال درمان جایگزین و تکمیلی» زردچوبه کاملا سالم‌تر و موثرتر از ایبوپروفن عمل می‌کند. این پژوهش بر روی ۱۹۰ فرد مبتلا به آرتروز زانو انجام شد که به دو دسته تقسیم شده بودند. گروهی که به مدت شش هفته و به میزان ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز زردچوبه استفاده کرده بود، نسبت به گروه ایبوپروفن (۸۰۰ میلی‌گرم در روز) در همان مدت زمان، نتایج مطلوب‌تری را نشان داده بود.

بنابراین توصیه می‌شود که هنگام مواجهه با انواع درد، به جای استفاده از مسکن‌های شیمیایی از ترکیبات زردچوبه به صورت روزانه استفاده شود.

این نوشته در ادویه ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *