سبزی و میوه باعث کاهش فشار خون می شود.

صرف برخی انواع سبزی و میوه باعث کاهش فشار خون می شود.

I Love Fruits &cocktails's photo.

در برخی موارد برای کاهش فشار خون حتماً نباید دارو استفاده کرد بلکه می توان با مصرف بعضی سبزی ها و میوه ها و غذاها، فشارخون را کنترل کرد و آن را در حد طبیعی نگه داشت.

پرتقال و گریپ فروت از جمله میوه هایی است که مصرف آن موجب کاهش فشارخون می شود. حتی می توان روزانه ۲ لیوان آب پرتقال نوشید. مصرف کیوی و تره فرنگی نیز موجب کاهش فشارخون می شود.

مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم مانند موز، گوجه فرنگی، نخودفرنگی، کشمش و آلو نیز فشار خون را پایین می آورد.هندوانه به دلیل داشتن اسید آمینه موجب تقویت عملکرد شریان های قلب و کاهش فشار خون می شود.

مصرف متعادل پسته نیز باعث کاهش جذب کربوهیدرات ها می شود. بادام هم یکی از آجیل هایی است که برای کاهش فشارخون مفید است.دارچین، سیر تازه، زعفران و بومادران از ادویه هایی است که مصرف آن سبب کاهش فشارخون می شود.

نوشیدن چای قرمز و چای سبز نیز در کاهش فشارخون موثر است. مصرف دم کرده هایی نیز مانند برگ زیتون موجب کاهش فشارخون می شود. چای تخم کرفس نیز مفید است و به علت داشتن کلسیم فشارخون را تنظیم می کند.زردچوبه که از آن به عنوان یک ماده ضدالتهاب استفاده می شود، تولید لخته را کاهش می دهد و بیماری خود ایمنی را درمان می کند و باعث کاهش فشارخون می شود.( کدبانو: برای فشار خون باید با احتیاط بیشتری عمل کرد چون خطر سکته   و از بین رفتن کلیه با بالا رفتن فشار وجود دارد.) هرگز داروی فشار خون را بدون مشورت پزشکتان قطع نکنید .

I Love Fruits &cocktails
این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *