آشنایی با غذاهای مناسب رژیم لاغری

 

غذاهای مناسب رژیم لاغری
آشنایی با غذاهای مناسب رژیم لاغری

 یکی از غذاهای مناسب رژیم لاغری تخم مرغ می باشد. این خوراکی به دلیل داشتن اسید آمینه فراوان احساس سیری را افزایش می دهد.

رژیم غذایی مناسب یکی از فاکتورهای اصلی در برنامه رژیم لاغری و کاهش وزن می باشد. خورددن خوراکیهای کم کالری باعث پیشگیری از چاقی و اضافه وزن در افراد می شود و به سالم ماندن بدن کمک فراوانی خواهد کرد. در این مقاله به غذاهای مناسب رژیم لاغری که دارای کالری کمی می باشد و در احساس سیری طولانی مدت کمک می کند اشاره خواهد شد:

فلفل: فلفل یکی از افزودنی های معطر در مواد غذایی به شمار میرود و حاوی ماده ای به نام نام کپسایسین است که میتواند با کلسترول مقابله نماید. هر ۱۰۰ گرم فلفل تازه حاوی ۲۸ کالری است که به عنوان یک خوراکی کم کالری در کاهش وزن موثر است.

سیب زمینی پخته: یکی از تصورات غلط درباره سیب زمینی خاصیت چاق کنندگی آن است در صورتیکه این مطلب فقط برای سیب زمینی سرخ کرده با روغن صدق میکند. . یک سیب زمینی پخته متوسط یا آب پز بین ۶۰ تا ۱۰۰ کالری و اندکی پروتئین دارد و تقریبا بدون چربی است.

اگر همان سیب زمینی به صورت سرخ کرده در آید، از ۴۵۰ تا ۵۰۰ کالری و تا ۲۵ گرم چربی برخوردار است. سیب زمینی داری قندهای دیر جذب است که دیر هضم می باشد و باعث ایجاد احساس سیری خواهد شد.

تخم مرغ: تخم مرغ یکی از خوراکی های مفید برای بدن است. این خوراکی حاوی مقادیر زیادی پروتئین و اسید آمینه می باشد که برای بدن ضروری است. این اسید های آمینه باعث آزاد شدن هورمون هایی در بدن میشود که اشتها را سرکوب کرده و باعث احساس سیری در بدن میشود.

قارچ: یکی دیگر از غذاهای مناسب رژیم لاغری قارچ می باشد. هر ۱۰۰ گرم قارچ به زحمت ۲۵ کالری وارد بدن می ‌کند در حالی که همین ماده‌ غذایی حاوی پروتئین است و یکی از مواد غذایی فوق ‌العاده برای ایجاد احساس سیری و مقابله با اشتهای زیاد محسوب می‌ شود. علاوه بر این قارچ ‌ها حاوی میزان زیادی آب و فیبرهای غذایی هستند. در نتیجه اگر دنبال راهی برای صاف شدن شکمتان می ‌گردید می ‌توانید به این مواد غذایی اعتماد کنید.

کدو: هر ۱۰۰ گرم از این ماده‌ غذایی فقط ۱۵ کیلوکالری دارد. در عوض کدو حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی و فیبر و همچنین ویتامین ‌های مختلف است. کدو تمام خصوصیات یک ماده‌ غذایی رژیمی را داراست. این سبزی پرخاصیت سرشار از آب (۹۵ درصد)، مواد معدنی و مواد مغذی مختلف است. پتاسیم موجود در آن برای هضم غذا و فسفر آن برای سلول‌ ها، استخوان ‌ها و دندان ‌هایمان سودمند است. کدو همچنین حاوی کلسیم و منیزیم برای سلامت استخوان ‌ها است.

سیب: تحقیقات نشان میدهد مصرف سیب قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش ۱۵ درصدی مصرف غذا شده و احساس سیری را افزایش میدهد.

ذرت تفت داده شده: شما با میل کردن یک فنجان ذرت پخته‌شده معادل ۱۷۷ کالری دریافت می ‌کنید و این در حالی است که این مقدار ذرت ۵ گرم فیبر به بدن خواهد رساند. ذرت به جز فیبر ویژگی‌ های مشابه دیگری با کدوی سبز دارد. از جمله اینکه با برخورداری از ۲ ماده فیتوشیمیایی از سلامت چشمان شما محافظت خواهد کرد.

انجیر: در هر ۱۰۰ گرم انجیر خشک، ۲۴۹ کالری، ۳.۳ گرم پروتئین، ۹ گرم چربی، ۶۹ گرم کربوهیدرات و ۶.۵ گرم فیبر وجود دارد. فیبر موجود در انجیر خواص زیادی دارد. یکی از کارهایی که فیبر انجام می ‌دهد، کمک به کاهش وزن و برنامه رژیم لاغری است. به همین دلیل است که معمولا به افراد چاق یا دارای اضافه‌ وزن توصیه می‌ شود فیبر زیادی مصرف کنند.

http://tebroom.com

 

این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *