معجونی شفابخش باکنجد،زعفران وعسل

معجونی شفابخش باکنجد،زعفران وعسل
برای تقویت حافظه و تقویت قلب.

Image may contain: 1 person , food

ابتدا به مغزتان بیشتر اهمیت دهید..

۱٫ برای حافظهٔ کوتاه مدت: قهوه بنوشید.
قهوهٔ تازه جوش بهترین سوخت مغز است. همچنین نشان داده شده که قهوه فرایند پیری را کند می‌کند و حافظهٔ کوتاه مدت را تقویت می‌کند. همچنین محققین انگلیسی‌ دریافتند فقط روزی یک فنجان قهوه توان حل مسائل و توجه را بهبود میبخشد.

۲٫ برای شادی مغز: سالاد اسفناج بخورید.
اسفناج منبع غنی از ویتامین ب – که ریشهٔ اصلی مواد موثر هورمون‌های احساس خوب(خوشی‌) است. بر اساس تحقیقات کمبود ویتامین ب۶ موجب عصبانیت، بیقراری و افسردگی است.

۳٫ برای سریع فکر کردن(سرعت انتقال): ماهی سالمن بخورید.
بهترین منبع امگا ۳ ،آبزیان هستند ، به‌ خصوص ماهیان چرب ، که برای افزایش حافظه,تقویت حافظه,بسیار مناسب هستند. از بین آبزیان بهترین ماهی سالمون است نیاسین موجود در سالمن به عدم پیشرفت بیماری الزیمر و کاهش مشکلات شناختی‌ کمک بسیار شایانی می‌کند.

۴٫ برای قدرت بخشیدن به مغز: سالاد کاهو و سرکه و روغن زیتون بخورید.روغن زیتون و کاهو و سرکه موجب کاهش سرعت هضم پروتئین و کربوهیدراتها است که همین امر موجب تثبیت قند خون و بالا نگاه داشتن سطح انرژی میشود

۵٫ برای تمرکز مغزچای نعنا بنوشید،نعنا موجب فوکوس و افزایش عملکرد و افزایش هوشیاری وکاهش فشارهای عصبی میشود.و نیز آویشن هم خاصیت محرک سیستم عصبی مرکزی و مقوی اعصاب و قدرت تحریک کنندگی بالایی که به سبب وجود تیمول که ازمواد موثره این گیاه محسوب میشود تاثیری ماندگار درتقویت قوای فکری و مغزی و کمک به این قسمت از بدن دارد.آویشن به علت عطر نافذ به صورت دمکرده یا جوشانده مصرف گردیده و همچنین موجب ضد عفونی کردن مجاری تنفسی و سینوسهاو درمان برونشیت و آسم (تنگی نفس )بسیار موثر است .

۶٫ برای احساس قویتر و حافظهٔ بلند مدت مغز : یک روز در میان یک قاشق مرباخوری در روز تخم کتان بخورید.تخم کتان دارای اسید آلفالینولوئیک است که به فعالیت قشر (کورتکس) مغز بسیارکمک میکند.یعنی بخشی از مغز که به فرآیند احساس(حس) کمک چشمگیری میکند.

۷٫چغندر(لبو) :با مقدار زیاد فسفر و قند این گیاه کمک زیادی به مغز و درک مطالب و خاطرات و ثبت و ضبط مطالب می کند . از سوی دیگر در درمان کم خونی و ضعف عمومی بدن بویژه در ناحیه سلولهای مغزی کمک می نماید ،میزان فسفر ۱۰۰ گرم ریشه چغندر ۶۰میلی گرم است .

مصرف کندر موجب افزایش حافظه و تقویت ضریب هوشی بسیار زیاد افراد می‌شود،بهترین راه مصرف کندر :آنرا کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آنرا در یک استکان آب حل کرده و مصرف نمایید.و یامیتوانید آنرا در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده نمایید اما کمی تلخ میباشد.

مریم گلی: گیاهی برای تقویت حافظه ی شما:مریم گلی حافظه ی شما را از نابودی نجات می دهد. به خاطر اینکه می تواند از اکسایش مواد چرب در سیستم عصبی پیشگیری کرده و روند تخریب سلول های عصبی را به تعویق می اندازد. در نتیجه باعث بهبود و تقویت حافظه میشود. بر اساس نتایج بررسی های متعدد، مریم گلی برای مقابله با آلزایمر بسیار موثر است. بیماری آلزایمر در نتیجه ی کاهش سطح یکی از انتقال دهنده های عصبی بروز می کند که مریم گلی این روند را کاهش می دهد. به خاطر اینکه قادر است از ترشح آنزیم مسئول این تخریب جلوگیری کند.

******************************
معجونی شفابخش باکنجد،زعفران و عسل
در حد معجزه برای تقویت حافظه و تقویت قلب.

همه ما در زندگی ماشینی کنونی به دنبال راه طبیعی برای سالم زندگی کردن هستیم.یکی ازمواردی که خیلی از ما با آن سر و کار داریم،قدرت تفکر ،تمرکز،آرامش اعصاب و روان است. اما این زندگی ماشینی یه جورهایی حافظه همه مون رو مختل کرده. قرص های مسکن، آلودگی هوا، استرس و اضطراب و …روی حافظه تأثیر می ذاره.ولی دیگر نگران نباشید.معجون عسل و کنجد تمام نیاز بدن شما برای داشتن ذهنی آرام و پرقدرت را برطرف خواهد کرد.این معجون به عقیده پزشکان طب سنتی که می گن ، اگه به جادوگری محکومش نمیکردند،معتقد بوده که برای تقویت حافظه،در حد معجزه است.

خواص ،عسل ، کنجد و زعفران روی حافظه
نتیجه آزمایش‌ها و تحقیقات دانشمندان، نشان دهنده این است که عسل نقش به سزایی در تقویت حافظه دارد. وجود ویتامینD موجود در عسل کلسیم و فسفر بدن را تنظیم می‌کند، در نتیجه حافظه تقویت می‌شود. از طرفی صمغ موجود در عسل نمی‌گذارد جدار عروق سفت شود و آن را نرم نگه می‌دارد و کمک به تحریک سلولهای مغزی میکند که در نتیجه مواد غذایی بهتر به مغز و اعصاب می‌رسد و مطالب بهتر در حافظه می‌ماند. و دانه کنجد دارای مواد معدنی بسیاری مانند مس، منیزیم، کلسیم، آلومینوم، کرم، کلرورسدیم، سیلیس، آهن، فسفر،نیکل و ماده پروتئینی مهم لیزین،هورمون نباتی (لیستسن)، چربی و۶۰ درصد روغن میباشد.و عصاره زعفران،هم حاوی کروستین یا کروسین ،میباشد و فعالیت آنتی اکسیدانی قوی ان،در درمان تقویت حافظه،تقویت قلب.واختلالات تحلیل عصبی مغز ازجمله بیماری آلزایمر،پارکینسون واسکلروز بسیار مفید میباشد،و حال اگر این سه گیاه را باهم ترکیب کنیم ،معجونی فوق العاده مقوی،مفید درحد معجزه برای قلب وحافظه میباشد.

درست کردن این معجون بسیار ساده است ..
مواد لازم : عسل + کنجد سفید + زعفران دم کرده

طرز تهیه: زعفران دم کرده را به دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری کنجد اضافه کرده خوب بهم بزنید. البته مقدار زعفران نباید آنقدر زیاد باشد که عسل را شل کند. مثلا یک قاشق مرباخوری زعفران برای این مقدار کافی است. نیم ساعت که از ترکیب این مواد گذشت کنجدها روی معجون می‌آیند و فقط هنگام مصرف آن را خوب بهم بزنید و روزی یک قاشق مرباخوری از این معجون فوق العاده مقوی ومفید میل کنید.مقدار خوراک طبی ان برای هر نفر معمولی ۱۵ گرم است. لطفا درخوردن آن زیاده روی نشود زیرا کنجد دیر هضم است و افراط در خوردن باعث خارش اعضا و بوی بد دهان می شود.حتما از این معجون مصرف کنید ،خیلی چیزها باید یادمون بمونه.یه وقت نکنه دچار فراموشی بشیم.از این معجونی ،قبل از ناشتا و یا قبل از خواب یک قاشق غذاخوری تا یکماه میل کنید تا معجزه ان را ببینید .

راز سلامتی با گیاهان شفا بخش
این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *