خواص بادام درختی: ۹ خاصیت بی‌نظیر بادام درختی که پزشکان تغذیه را شگفت زده کرده است!

میان‌وعده بخشی از یک رژیم غذایی سالم و مفید است اما انتخاب غذاهای نامناسب ارزش غذایی میان‌وعده‌ها را از بین می‌برد. بادام درختی (Arboreal-almond) یکی از آن میان‌وعده‌های مغذی و مفیدی است که نه تنها باعث ایجاد حس سیری می‌شود، بلکه فواید زیادی نیز برای سلامتی بدن فراهم می‌کند. خواص بادام درختی که یک ماده‌ی غذایی مغذی و کم کربوهیدرات است و می‌توان از آن در پخت و پز و انواع سالاد و شیرینی نیز استفاده کرد، به این موارد ختم نمی‌شود. این آجیل خوشمزه را می‌توان به صورت نمکی، بدون نمک، خام یا بوداده تهیه کرد؛ می‌توان با آن کره‌ی بادام درست کرد یا از آن شیر بادام گرفت. بادام خام و بوداده فاقد سدیم است و برای افرادی که سابقه‌ی فشارخون بالا دارند می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. همانطور که متوجه شدید تاپیک امروز وبلاگ حاجی بادومی به بررسی و مرور خواص و فواید بادام درختی اختصاص دارد.

بادام درختی در عین سالم بودن، کالری زیادی دارد و دریافت بیش از حد کالری می‌تواند باعث افزایش وزن شود که به نوبه‌ی خود فاکتور خطری برای ابتلا به بیماری‌های مختلفی از جمله دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی و عروقی است. با وجود این، بادام درختی یکی از محبوب‌ترین انواع آجیل درختی در جهان است که بسیار مغذی، غنی از چربی و آنتی‌اکسیدان‌هایی از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی است و اکثر مردم از فواید بادام درختی برای سلامتی آگاه هستند. در ادامه‌ی این مطلب به فواید و خواص بادام برای سلامتی می‌پردازیم.

(در شکلات فروشی حاجی بادومی به انواع شکلات خارجی، شکلات پذیرایی، شکلات تخته‌ای و شکلات تلخ دسترسی خواهید داشت.)

خواص بادام درختی: معدنی از مواد مغذی

بادام دانه‌های خوراکی و مفیدی است که از درخت بادام به دست می‌آید. این درخت بومی خاورمیانه است و اگرچه در کشورهای زیادی کشت می‌شود اما می‌توان آمریکا را یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این آجیل در دنیا برشمرد. از بادام می‌توان در انواع آجیل مخلوط به صورت خام یا بوداده استفاده کرد و یا از آن برای تهیه‌ی شیر بادام، روغن، کره، آرد یا کرم بادام استفاده کرد. بادام دارای مشخصات تغذیه‌ای بسیار چشمگیری است. برای مثال ۱۰۰ گرم بادام درختی حاوی مواد مغذی زیر است:

  • ۵۷۶ کیلوکالری انرژی
  • ۲۲ گرم پروتئین
  • ۴۲ گرم چربی (که اکثریت آن را چربی‌های اشباع‌نشده تشکیل می‌دهد)
  • ۲ میلی‌گرم ویتامینE
  • ۲۶۸ میلی‌گرم منیزیم
  • ۲۸۵ میلی‌گرم منگنز

بادام درختی بعلاوه حاوی مقادیر قابل‌توجهی مس، ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و فسفر است. همانطور که گفتیم مقدار ۱۰۰ گرم بادام درختی می‌تواند ۵۷۶ کیلوکالری انرژی برای بدن تامین کند اما بیان این نکته نیز ضروری است که بدن انسان ۱۰ تا ۱۵ درصد از این کالری را دریافت نمی‌کند چرا که برخی از این چربی‌ها برای آنزیم‌های گوارشی غیرقابل دسترسی هستند. بادام درختی بعلاوه غنی از اسید فیتیک است؛ ماده‌ای که برخی مواد معدنی را به هم متصل کرده و از جذب آنها جلوگیری می‌کند. درحالی که فیتیک اسید عموما یک آنتی‌اکسیدان مفید در نظر گرفته می‌شود اما تا حدی مانع از حذب آهن، روی و کلسیم موجود در بادام‌ها می‌شود.

خواص بادام درختی؛ همه برای سلامتی بیشتر به آن احتیاج داریم!

بادام درختی یکی از محبوب‌ترین انواع اجیل در دنیاست که به لطف غلظت بالای چربی‌های غیر اشباع (چربی‌های سالم) فواید و مزایای فراوانی برای سلامتی به ویژه سلامت قلب به همراه دارد. مصرف این آجیل برای افزایش گردش خون، تقویت استخوان‌ها، محافظت از پوست، کمک به هضم غذا، کنترل سطح قند خون و غیره بسیار مفید است. مصرف بادام درختی بعلاوه بر افزایش عملکرد شناختی و کاهش استرس اکسیداتیو در بدن می‌تواند موثر باشد. در ادامه می‌توانید با برخی از فواید مصرف بادام درختی برای سلامتی آشنا شوید.

منبع: وبلاگ اصل تبریز

کدبانو:  شنیده ام که بهترین زمان مصرف ناشتا است.ودر ضمن من بادام  خام بدون نمک را ۱۲ ساعت در آب سرد خیس کرده و هر روز صبح  ناشتا  ۱۲ تا می خورم. گویا بادام خیس خورده  عملکرد دستگاه گوارش را تقویت می کند. چون  شنیده ام ۱۲  تا کافی است برای یکروز ۳۲ فکر می کنم کمی  زیاد است . با سپاس نوش جانتان

 

 

 

 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کوبلاگ اصل تبریز

این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها, دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *