درمانهای گیاهی

درمان بیماری سینه و ریه با عسل

یک فنجان آب تربچه با یک قاشق غذا خوری عسل دو نوبت در روز و شب ، به مدت یک هفته  بیماری های سینه را از بین می برد. همچنین یک فنجان  آب جوشیده که به اندازه ۵ گرم کندر کوبیده بایک قاشق غذا خوری عسل ؛ ناشتا و قبل از خواب نوشیده شود برای ریه ها بسیار مفیداست .

رفع بوی بد دهان و نفس بد بو

بوهایی که باعث ناراحتی دیگران در معاشرت با ما می شود برای درمانشان کافی است : یک قاشق چای خوری پودر گشنیز مخلوط شده با یک قاشق چای خوری نبات و سپس یک لیوان شیر گرم که باعسل شیرین شده شد ، بنوشید . این درمان باید یک هفته ادامه یابد .

اگر صدایتان به شدت گرفته بخوانید

پودر باقلی یا سویا را ( البته باید خوب پودر شده باشد ) بر داشته ؛ سپس ۴ قاشق غذا خوری از پودر الک شده را با ۱۶ گرم مویر ، ۱۵ قطعه کره محلی (گاوی بهتراست ) با یک کیلو عسل مخلوط کرده و به مدت ۵ دقیقه روی شعله  آرام گذاشته شود . سپس مانند مربا در ظرف شیشه ای نهاده یک قاشق مربا خوری ناشتا و یک قاشق شب قبل از خواب میل شود .

البته ضمادی از پودر گشنیز تازه شبها روی ناحیه حنجره تامدت یک هفته به  این روند کمک می کند.

در عین حال توصیه می شود یک تکه صمغ عربی خیسانده شده با یک تکه نبات به اندازه و گرم در روز سه بار مکیده شود .

سل ریوی

روغن گل سرخ را با مقدار مساوی عسل مخلوط کنید به اندازه یک فنجان ناشتا و شب قبل از خواب نوشیده شود . از سوی دیگر قبل از خواب سینه و منطقه نای و نایژه هارا با روغن زیتون که با عسل ( به مقدار خیلی کم ) مخلوط شده بمالید. درما ن را تا ۱۵ روز ادامه دهید .

تنگی نفس

یک فنجان عسل با یک فنجان سکنجبین ( که با عسل درست شده و همچنین  یک فنجان سرکه سیب ؛ هرسه با آب گرم مخلوط شده و به مدت ۱۰ روز ناشتا بنوشید.

منبع : تغذیه وسلامت

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی, سلامتی و رژیم غذایی-بهداشت و سلامت تغذیه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *