قوس کمر تا بیش از ۹۰ در صد با شنا بهبود می یابد

یک متخصص ارتوپدی عنوان کرد: قوس کمری یا گودی کمر از جمله عوارض شایع به ویژه در میان زنان است که تقریبا اغلب آنها دارای درجاتی از آن هستند. این در حالی است که شنا کردن، می‌تواند بیش از ۹۰ درصد در بهبود این عارضه موثر باشد.
دکتر علی دیانت  گفت: ستون فقرات از گردن، پشت و کمر باید دارای قوس متعادلی باشد. به این ترتیب که ۷ مهره گردنی به جلو، ۱۲ مهره پشتی به عقب و مجددا ۵ مهره کمری به جلو و بقیه مهره‌های انتهایی به سمت عقب انحنا داشته باشند، چنانچه این انحنا افزایش یابد در کمر باعث ایجاد گودی شده که قوس کمری یا گودی کمر نامیده می‌شود.

این متخصص ارتوپدی در ادامه اولین و مهمترین علت گودی کمر را ضعف عضلات نگهدارنده قوس کمری دانست و افزود: گاه براثر زایمان، عضلات شکم کشیده و ضعیف شده منجر به ایجاد گودی کمر می‌شود که ورزش نامناسب نیز باعث ماندگاری دائمی این عارضه می‌شود. البته در برخی افراد نیز ضعف کلی عضلات اطراف ستون فقرات کمری و جمع شدن چربی در پهلوها، علت اصلی قوس کمری است.

وی تصریح کرد: بهترین راه بهبود گودی کمر ورزش کردن به خصوص ورزش شنا است که می‌تواند تا حد بسیاری زیادی در رفع آن موثر باشد؛ چرا که قرار گرفتن روی آب باعث بی‌وزنی و تقویت عضلات می‌شود. به علاوه ورزش صبحگاهی، فیزیوتراپی و ورزش‌های ویلیامز نیز می‌توانند نسبت به بسیاری از کمربندهای کمری و طبی مفید و موثر واقع شوند.

منبع: خبر آنلاین

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *