اضطرابتان را با «گل گاوزبان» کاهش دهید

گل گاوزبان شادی‌آور، رقیق‌کننده خون، مقوی قلب، رفع‌کننده اضطراب و دلهره، از بین برنده افسردگی و کاهنده فشارخون و تپش قلب است.

به گزارش فارس، گیاه دارویی گل گاوزبان گیاهی است، علفی و پرطرفدار که در درجه نخست برای بیماری‌های مغزی و در درجه دوم برای بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود و گل گاوزبان ایرانی معروف‌ترین نوع این داروی گیاهی است. گل‌گاوزبان دارای طبع گرم و خشک است همچنین ضد بلغم و سودا، خواب‌آور، آرام‌بخش، مفرح، تسریع‌کننده و رقیق‌کننده خون و بازکننده عروق است.

مصرف گل‌گاوزبان برای نفخ مفید بوده همچنین این گیاه دارویی ضدسرفه، مدر، معرق، ضد سموم و تب‌بر است. از خواص مغزی عصبی گل‌گاوزبان می‌توان به خواب‌آور، آرام‌بخش، تقویت‌کننده مغز و اعصاب، ضدجنون و رفع‌کننده حواس‌پرتی، رفع‌کننده اضطراب و دلهره، رفع‌کننده افسردگی و بی‌خوابی عصبی اشاره کرد. از خواص قلبی و عروقی گل‌گاوزبان می‌توان به مسکن، تسریع کننده و رقیق‌کننده خون و تقویت‌‌کننده قلب اشاره کرد همچنین گل‌گاوزبان ضدتصلب شرایین است و فشارخون بالا و تپش قلب را می‌کاهد.

از کاربردهای بالینی گیاه گاوزبان می‌توان به مواردی از جمله از بین برنده افسردگی، شادی‌آور، پاکسازی کننده سودا و بلغم از بدن، تقویت‌کننده مغز، قلب و کلیه، درمان گرگرفتگی در یائسه‌ها و تسکین‌دهنده دردهای قاعدگی اشاره کرد.

منبع : گیاهان دارویی

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *