حرکات کششی پا( قسمت اول)

انجام حرکات کششی پا، پیش از انجام فعالیت‌های ورزشی، بخصوص فعالیت‌هایی که با دویدن همراهند، اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر عضلات همسترینگ را گرم نکنید، ممکن است دچار درد پا یا کمر شوید. به همین ترتیب گرم‌نکردن عضلات چهار سر و پشت ساق می‌تواند راه رفتن را برای شما با درد همراه سازد.

حتی وقتی مشغول تمرین‌های نیمه فوقانی بدن هستید، مفاصل و پاهای شما ناخودآگاه درگیر می‌شوند. شما باید تعادل خود را روی پاها حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید بخوبی آنها را گرم کرده‌اید تا در انجام حرکات بعدی دچار مشکل نشوید. حرکات کششی زیر را پیش از شروع نرمش‌های پا انجام دهید.

 

حرکت اول:روی زمین بنشینید و پاهای خود را تا جایی که امکان دارد از هم باز کنید. حالا بدون آن که پاهایتان خم شود تا جایی که می‌توانید به سمت جلو خم شوید. در این حالت باید کشش را در پشت ران و باسن احساس کنید. این حرکت را نیز ۱۰ بار انجام دهید.

 

حرکت دوم: در حالت ایستاده قرار بگیرید و یکی از پاها را از زانو خم کرده و پاشنه آن را به باسن نزدیک کنید. حالا با دست موافق پنجه همین پا را گرفته و آنقدر به سمت باسن نزدیک کنید تا کشش را جلوی ران احساس کنید. این حرکت را با پای دیگر نیز انجام دهید. اگر احساس می‌کنید هنگام انجام این حرکت تعادل خود را از دست می‌دهید، می‌توانید با دست دیگر به صندلی یا دیوار تکیه دهید.

حرکت سوم: یکی از پاهای خود را روی یک جسم ثابت که ارتفاع مناسبی دارد (کمی پایین‌تر از سطح کمر) قرار دهید و بدن خود را کمی به سمت جلو خم کنید. در طول انجام این حرکت باید پایی را که روی زمین قرار دارد کمی خم کنید تا بتوانید این حرکت را راحت‌تر انجام دهید. این حرکت را با هر پا ۱۰ بار انجام دهید.

منبع: جام جم- المیرا یزدانخواه

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *