چگونه پف یا تورم دست و انگشتان را درمان کنیم ؟ درمان خانگی

چگونه پف یا تورم دست و انگشتان را درمان کنیم ؟ درمان خانگی

تورم دست ها و انگشتان می تواند یک وضعیت ناراحت کننده برای شما بوجود اورد ، اگر پف دست بیشتر شود ، در خم کردن انگشتان و یا گرفتن اشیاء مشکل پیدا خواهید کرد. و گاه این تورم باعث خارش و ایجاد درد می شود.

علل مختلف تورم دست و انگشت
تورم دستان را نباید نادیده بگیرید ، در دوران بارداری و یا قبل از قاعدگی معمول  می باشد اما در برخی موارد دلیل بر بیماری جدی می باشد  مانند بیماری های کبدی و کلیوی ..

درمان خانگی موثر در رفع دستان متورم
بهترین روش برای رهایی از این مشکل درمان خانگی می باشد ، در بازار موارد زیادی از لوسیون ها و کرم ها برای درمان وجود دارد اما اکثر آنها منجر به تحریک و یا آلرژی می شوند.

می دانید که همیشه درمان های خانگی طبیعی و عاری از مواد شیمیایی می باشند ، و هیچگونه عوارض جانبی ندارند. آب و پودر زردچوبه را باهم مخلوط کنید تا خمیر بدست آید ، به دستان متورم خود از مخلوط بزنید و با پنبه آن را بپوشانید ، پس از ۲ ساعت دستان خود را با آب ولرم بشویید .
سیر یکی دیگر از مواردی است که در درمان دستان متورم موثر است ، در سیر خرد شده یک ماده شیمیایی قوی به نام Allicin وجود دارد که یک آنتی بیوتیک قوی می باشد باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما بهبود بخشد و از میکروب ها و تکثیر آنها جلوگیری می کند.

روغن درخت چای سرشار از خواص ضد باکتری ، ضد ویروس ، ضد قارچ می باشد . از این روغن به دستان خود بزنید علاوه بر خاصیت های ذکر شده سوزش زخم ها را درمان می کند.
سعی کنید همیشه حرکات کششی مخصوص دست را انجام دهید تا به گردش خون کمک کند.

و در پایان گاه تورم دستان به خاطر مصرف الکل هم رخ می دهد ،  مصرف الکل را کنار بگذارید ..و همیشه آب زیاد بنوشید.

تهیه و ترجمه اختصاصی : مجله اینترنتی زندگی

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

5 Responses to چگونه پف یا تورم دست و انگشتان را درمان کنیم ؟ درمان خانگی

  1. عرفان می‌گوید:

    پسری دوازده ساله هستم چند روز پیش زمین خوردم انگشتم ورم کرده ای باید به دکتر مراجعه کنم یا خیر لطفا جوابمو سریع بدید

  2. adineh می‌گوید:

    با درود بر شما اقا پسر گلم حتما هر چه سریعتر به دکتر مراجعه کنید چون ممکن است آسیب جدی خدای نکرده دیده باشد . عزیزم من پزشک نیستم . باتشکر.

  3. mhdsameh می‌گوید:

    سلام سن من ۱۴ هست دستم خود به خود پف کرده چی کار کنم

    • adineh می‌گوید:

      عزیزم من پزشک نیستم . لطفا هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید. با ارزوی بهبودی کامل شما.

    • adineh می‌گوید:

      عزیزم من پزشک نیستم . لطفا هر چه سریع تر به پزشک رزوی کنید. با آرزوی بهبودی شما. نگران نباشید . پزشک علمش را دارد و راهنمایی درست می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *