ماسک زردچوبه

اگر احساس کردید که پوستتان به طور غیرمعمولی تیره شده وتلاش می‌کنید که رنگ آن روشن و درخشان شود، می‌توانید برای رسیدن به هدفتان به ادویه زردچوبه اعتماد کنید.

 شبکه خبری تورنتو نیوز در مقاله جدیدی دراین ‌باره آورده است: زردچوبه تاثیرات درمانی بسیاری دارد و یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در غذاهای هندی است. در این مقاله به خصوص روی تاثیر مطلوب این ادویه بر سلامت و شفافیت پوست تمرکز شده است.

  به این ترتیب اگر مایل هستید تیرگی پوست خود را برطرف کنید، مقدار کمی پودر زردچوبه را با آب‌ خیار و آب لیمو مخلوط کرده و این مخلوط را روی پوست خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه پوستتان را با آب بشویید. اگر می‌خواهید از این روش نتیجه مطلوب را بگیرید، هر روز آن را تکرار کنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید. همچنین مالیدن مخلوطی از زردچوبه و مقدار کمی خامه بر روی پوست این بافت را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند.

 

چگونه موهای زائد را با زردچوبه برداریم ؟

رشد مو و وجود موهای زائد در تمامی انسان ها مشترک می باشد و پس از بلوغ رشد موها در سراسر بدن افزایش می یابد. در این مقاله با روشی جدید شما را آشنا می کنیم که کمک به از بین بردن موهای زائد می کند.

نکته :
روش های بسیار برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد مثل : اپیلاسیون ، استفاده از ماسک ها و سایردرمانهای خانگی .. اما شما می توانید با کمک خمیر زرد چوبه از موهای ناخواسته رهایی پیدا کنید.

اثرات مفید خمیر زرد چوبه در حذف موهای زائد
خمیر زردچوبه دارای یک خاصیت عالی و کاملا گیاهی علاوه بر آنکه باعث تسکین درد می شود پاک کننده مفید برای کبد می باشد. با کمک زردچوبه به راحتی می توانید موهای زائد خود را از بین ببرید وهمچنین برای پوست صورت هم می توانید از آن استفاده کنید… مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست کمک کند از دیگر مواد تشکیل دهنده این خمیر شیر می باشد که باعث نرمی  و صافی پوست می شود.

طرز تهیه خمیر زردچوبه
اول از همه زردچوبه و آب ، به جای آب از شیر هم می توانید استفاده کنید  را به نسبت ۱:۲ باهم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند ، اجازه دهید سرد شود در صورت لزوم می توانید در یخچال خمیر زردچوبه را قرار دهید. مقدار کمی نمک و یا شکر و ۱ قاشق غذاخوری آرد را به خمیر خود اضافه کنید.

روش استفاده
ابتدا مقداری آرد ذرت را ه مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید بعد از ۱۵ دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را ۲ بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه موردنظر برسید.

این روش معمولا در هند استفاده می شود که یک اثر عالی در حذف موهای زائد دارد بر خلاف دیگر روش ها می توانید ۱ بار از این روش هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه بهتر باشید.

خواص زردچوبه: یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. زردچوبه خواص منقبض کنندگی، ضد باکتری و ضد قارچ دارد و آبلیمو یک روشن کننده طبیعی است. مخلوط این دو پوست شما را شفاف می‌سازد. این روش درمانی را حداقل ۲ بار در هفته انجام دهید

 

آیا می دانید زردچوبه دارای خواص بسیار زیادی می باشد و مهمتر آن که، خواص این ادویه با دو عمل نادرست به هنگام آشپزی و طبخ غذا از بین می روند…

خواص زردچوبه بر اثر حرارت و به مرور زمان کاهش می‌یابد

یک متخصص تغذیه گفت: بخشی از اثرات زردچوبه مربوط به اسانس آن است به همین علت خواص زردچوبه بر اثر حرارت و به مرور زمان کاهش می‌یابد.
مرتضی صفوی افزود: زردچوبه از پیگمان‌های زرد رنگ، از دسته کورکومینوزیدها تشکیل شده است.
وی گفت: زردچوبه ضد آمیب، ضد درد، ضد اسید معده، ضد آرتریت، ضد باکتری، پادزهر آرسنیک، ضد ادم، ضد حساسیت، ضد سرطان، ضد تب، ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد تومور، ضد زخم معده و ضد نفخ است.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: از دیگر خواص زردچوبه می‌توان به قابض بودن، ادرارآور، خلط آور، محافظ معده، بندآورنده خون، محافظ کبد، کاهش دهنده چربی خون و مقوی معده اشاره کرد.
صفوی گفت: برای نگهداری زردچوبه نباید از ظروف پلاستیکی استفاده کرد. بهترین ظروف برای نگهداری آن ظروف آلومینیومی و شیشه‌های رنگی (قهوه‌ای) است. هم چنین در ظرف باید کاملاً بسته باشد.
وی افزود: ریشه و ریزوم زردچوبه که پودر نشده است در برابر حرارت مقاوم‌تر از پودر آن است، ولی چون اکثراً پودر زردچوبه در بازار به فروش می‌رسد، برای نگهداری طولانی مدت آن بهتر است در جای خنک نگهداری شود.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: بخشی از اثرات زردچوبه مربوط به رایحه (اسانس) آن است که بر اثر حرارت و به مرور زمان کم می‌شود، لذا زردچوبه کهنه دارای خواصی کمتر از زردچوبه تازه است.

http://www.ahuranews.ir

این نوشته در ادویه ها, دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

11 Responses to ماسک زردچوبه

  1. شیرین می‌گوید:

    واقعا معجزه میکنه من با یکبار استفاده برای جوشام نتیجه عالی گرفتم

    • adineh می‌گوید:

      با درود بر شما
      شیرین خانم خوشحالم که از نتیجه کار راضی هستید و سپاس از انرژی مثبتی که بمن دادید. ممنون از لطف شما

  2. سمیرا می‌گوید:

    خیلی ممنون
    من شنیدم زردچوبه به همراه شیر باعث حذم بهتر(برای کسانی که با شیر مشکل گوارشی پیدا میکنن)دار
    و همینطور عفونت های مخصوص بانوان رو به حد اقل میروسنه درسته؟؟؟؟

    • adineh می‌گوید:

      با درود . ممنون از شما .من نشنیدم ولی می دانم که زردچوبه خواص بسیاری دارد.
      و حتی برای درد های ماهانه شنیده ام که در کپسولهای خالی ریخته و بعد می خورند.
      با سپاس

    • sara می‌گوید:

      سلام میشه در مورد اینکه چطور عفونتها رو از بین میبره بیشتر توضیح بدین. ممنون

  3. افسانه می‌گوید:

    واقعا تاثیر داره

  4. adineh می‌گوید:

    با درود
    می توانید امتحان کنید.من هم شنیده ام و جاهای زیادی خوانده ام شاید ارزش یکبار امتحان کردن را داشته باشد.با تشکر

  5. Robabe می‌گوید:

    منظورتون از۲:۱یعنی چی؟؟؟؟؟

  6. محمد می‌گوید:

    مخلوط زردچوبه؛ابلیمو ونشاسته برای پوست یه معجزه ست. من الان چند ماهه دارم استفاده میکنم. پوست صورتم حسابی تغییر کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *