اگر هر روز آب و عسل بخورید چه اتفاقی می افتد؟

آب برای بدن بسیار مفید است. هر روزه مطالبی را درمورد اهمیت نوشیدن آب می شنویم. از طرفی، آب یکی از اجزای

Image may contain: drink

حیاتی بدن است و همچنین ۸۰% بدن ما را تشکیل می دهد؛ هنگامی که خوب به این مساله فکر می کنیم، در می یابیم که موضوعی عجیب است.
آب برای بدن بسیار مفید است. هر روزه مطالبی را درمورد اهمیت نوشیدن آب می شنویم. از طرفی، آب یکی از اجزای حیاتی بدن است و همچنین ۸۰% بدن ما را تشکیل می دهد؛ هنگامی که خوب به این مساله فکر می کنیم، در می یابیم که موضوعی عجیب است. آب اساسا تمام فعالیت های روزانه بدن ما از جمله انتقال مواد مغذی حیاتی و اکسیژن برای کمک کردن به هضم غذا را حفظ می کند. پس همه ما می دانیم که آب برای بدن ضروری است.
چگونه می توان آب را برای بدنتان مفیدتر کنید؟ تنها کافیست به آن عسل اضافه کنید. بله، عسل!
عسل پر از قند است اما مساله ای نیست. عسل برایتان بسیار مفید است. نوشیدن روزانه یک لیوان عسل و آب ولرم میتواند سلامتیتان را بهبود بخشد و همچنین از ابتلا به بیماری مانع می شود. این اتفاق زمانی می افتد که شروع به خوردن روزانه عسل کنید.
مزایای خوردن آب و عسل به این ترتیب است:
سیستم ایمنی بدن شما بهتر می شود: عسل دارای خواصی است که در بهتر شدن سیستم ایمنی بدن موثر است. حتما عسل طبیعی بخورید تا از حداکثر فایده آن در از بین بردن باکتری استفاده کنید. عسل دارای مقدار زیادی آنزیم، ویتامین و مواد معدنی است که از بدن در مقابل هرگونه باکتری محافظت می کند.
سموم از بدن شما دفع می شود: عسل و آب ولرم یکی از بهترین ترکیب ها برای دفع مواد اضافی و سموم از بدن شما است. در واقع عسل نقش یک سم زدا را بازی می کند. و یک نکته مهم این است که افزودن مقداری لیمو به عسل، خاصیت سم زدایی آن را از طریق افزایش ادرار، افزایش می دهد.
پوست شما صاف تر و شفاف تر می شود: بله، عسل یک آنتی اکسیدان طبیعی است؛ این بدین معنا است که عسل به دفع هرگونه ماده اضافی از بدن کمک می کند و به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی، در صاف و شفاف نگه داشتن پوست شما کمک بسزایی می کند.
وزن شما کاهش می یابد: درست است که عسل حاوی قند است اما این قند کاملا با شکر سفید متفاوت است؛ این قند، طبیعی است! این نوع قندهای طبیعی، میل روزانه شما را به خوردن خوراکی های شیرین از جمله کیک، شیرینی، شکلات و نوشابه را از بین می برد.
گلو درد شما بهتر خواهد شد: عسل و آب ولرم یکی از نوشیدنی های مناسب زمستان است؛ چرا که در تسکین گلو درد کمک می کند و بدن شما را در ماه های سرد سال، گرم نگه می دارد. عسل درمان طبیعی عفونت های تنفسی و سرفه است. پس دفعه بعد که سرما خوردید، به سراغ عسل بروید و آن را امتحان کنید؛ البته فراموش نکنید که از عسل طبیعی استفاده کنید!
قند خون بدن شما تنظیم می شود: همانطور که گفتیم، اگرچه عسل دارای مقدار قابل توجهی قند است، اما این قند با شکر سفید تفاوت دارد؛ در واقع ترکیب فروکتوز و گلوکز به بدن کمک می کند تا میزان قند خون را تنظیم کند. همچنین باعث کاهش کلسترول نیز می شود.
از خطر ابتلا به بیماری های قلبی مانع می شود: فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در عسل نیز، در جلوگیری و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی موثر هستند. تحقیقات نشان داده است که عسل سرعت فرآیند اکسیداسیون کلسترول بد را در خون انسان کاهش می دهد؛ که این کلسترول بد می تواند تاثیرات مخربی بر روی قلب شما داشته باشد و منجر به حمله و یا حتی سکته قلبی بشود.
اطلاعات پزشکی -دکتر سمیرا اسدی

کدبانو: من هر روز  صبح ناشتا  چندین سال استکه می خورم ولی  نصف آب لیموی تازه را هم اضافه می کنم   فکر می کنم انرژی هم می دهد بخصوص اگر قبل از ورزش باشد .

این نوشته در تجربه, نوشیدنی ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *