سو هان کنجدی ،شیرینی سالم ومقوی

مواد لازم:

عسل: ۲ پیمانه

کنجد خام: یک پیمانه

روغن: به میزان لازم

کاغذ آلومینیومی: یک ورقه

طرز تهیه: عسل را در ماهیتابه‌ای بریزید، با حرارت ملایم آن را نرم کرده و آرام آرام کنجد خام را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود. مواد را روی کاغذ آلومینیومی که از قبل سطح آن را با مقداری روغن چرب کرده بریزید و با وردنه سطح آن را صاف کنید. دقت کنید ضخامت مواد روی ورقه آلومینیوم حدود یک سانتی‌متر باشد. وقتی سوهان سرد شد، به دلخواه برش داده و سرو کنید.

عسل و کنجد موجود در این شیرینی باعث شده‌است که علاوه بر سالم بودن، خواص زیادی هم داشته باشد. عسل را می‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد، عسل دارای مواد مغذی کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن و ویتامین‌های B6، B5، B3، B1 و C می‌باشد. در هر ۱۰۰ گرم عسل ۳۱۵ میلی‌گرم کاری وجود دارد.

عسل یک ماده برای از بین بردن سنگ کلیه بوده و برای مثانه مفید می‌باشد. خواص دارویی عسل ضدسرفه بودن آن است. از ویژگی‌های این شیرینی این است که عسل موجود در آن باعث آسیب به دندان‌ها نمی‌شود و برای مبتلایان به کم‌خوابی مفید است.

کنجد موجود در این شیرینی نیز سرشار از پروتئین، ویتامین‌های F1، E، D و B است. مقدار روغن و لیسیتین B در کنجد حدود ۵۰ درصد است. روغن کنجد مرکب از حدود ۷۰ درصد اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیک اسید، اولئیک اسید و مقداری اسیدهای چرب اشباع شده مانند اسید پالمتیک و آراشیدیک اسید است که این روغن برای بدن بسیار مفید است، زیرا نه تنها کلسترول خون را افزایش نمی‌دهد، بلکه آن را کاهش نیز می‌دهد. کنجد بسیار مغذی است و در بیشتر کشورهای فقیر به عنوان جانشین گوشت به کار می‌رود. همچنین کنجد برای چاق شدن و تقویت نیروی جنسی موثر است. کنجد، گرفتگی صدا را از بین می‌برد و نرم‌کننده معده و روده است. کنجد را می‌توان به عنوان ماده‌ای ضدرماتیسم معرفی کرد و در درمان ناراحتی‌های کیسه صفرا هم موثر است. این ماده گیاهی همچنین حاوی ویتامین B1 که باعث تشکیل لایه‌هایی در پوست می‌شود و از سلول‌های پوستی محافظت و از خشکی و خرابی پوست جلوگیری می‌کند، می‌باشد و در ضمن باعث انتقال دیگر ویتامین‌ها در پوست می‌شود.

ندا جواهراتی

این نوشته در کیک ها و شیرینی ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to سو هان کنجدی ،شیرینی سالم ومقوی

  1. سارا می‌گوید:

    دست شما درد نکنه خیلی خوب بود. حتما برای دخترام درست میکنم. ضمنا وبلاگتون رو در مرورگرم ثبت میکنم تا ان شاالهازمطالب خوب دیگرتون هم استفاده ببرم. امیدوارم موفق باشید. متشکرم.

    • adineh می‌گوید:

      با درودبرسارا خانم گل
      ممنون از انرژی مثبتی که دادید .وخوشحالم که مورد پسند شما ست .امیدوارم درست کنید وخوشتان بیاید .نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *