حرکاتی برای محافظت از زانو (قسمت دوم)

مفصل زانو از سمت جلو توسط کشکک حمایت می‌شود. در واقع این استخوان کوچک همانند یک سپر دفاعی محکم از ورود ضربات مستقیم به مفصل جلوگیری می‌کند. اما گاهی اوقات کشکک دچار دررفتگی می‌شود و از جای طبیعی خود جابه‌جا می‌گردد. این دررفتگی معمولا ناشی از ضعف عضلات سمت داخلی ران یا قوی بودن بیش از حد عضلات خارجی ران است. در این حالت کشکک بالاتر از محل طبیعی خود قرار می‌گیرد و درد و تورم در پشت آن احساس می‌شود که با خم و راست کردن زانو تشدید می‌شود. با تقویت عضلات سمت داخلی ران می‌توانید از این دررفتگی پیشگیری کنید یا در صورت دررفتگی بهبود را تسریع بخشید.

حرکت اول: رو به دیوار بایستید و دست‌های خود را مقابل چشمان‌تان روی دیوار قرار دهید. یک پا را عقب‌تر و پای دیگر را جلوتر قرار دهید طوری که پاشنه هر دو پا روی زمین باشند. پای عقبی را به سمت داخل بگردانید و در همین حالت بدن خود را به دیوار نزدیک کنید تا در پشت ران احساس کشیدگی کنید. ۱۵ تا ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید. این حرکت را ۳ بار برای هر پا تکرار کنید.منبع:المیرا یزدا نخواه

حرکت دوم: پاها را به حالت ضربدری قرار دهید و بدن را در جهت مخالف پای جلویی خم کنید. دست موافق و پای عقبی را از روی سر به سمتی که خم شده‌اید بکشید. ۱۵ تا ۳۰ ثانیه در همین وضعیت بمانید. این حرکت را ۳ بار در هر دو سمت انجام دهید.

حرکت سوم: روی یک سمت بدن دراز بکشید (اگر یکی از کشکک‌های شما دچار دررفتگی شده است به سمت سالم دراز بکشید).‌ مفصل ران و زانو را خم کنید و پاها را کنار هم قرار دهید. به آهستگی زانوی بالایی را بلند کنید بدون آن که قوزک‌های پایتان از هم جدا شوند. ۲ ثانیه صبر کنید و مجددا زانویتان را پایین بیاورید. این حرکت را ۳ نوبت و در هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید.

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *